RegionWiadomość dnia

Kto zbuduje Centrum Przesiadkowe w Gliwicach? Wiadomo, kto zgłosił się do przetargu

Wiadomo już jakie formy zgłosiły chęć budowy Centrum Przesiadkowego w Gliwicach. To Budimex S.A., konsorcjum firm: Warbud S.A i Eurovia Polska S.A. oraz konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i PRUiM SA.

 

 

Panika przed koronawirusem! TOP 5 Silesia Flesz
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

Teraz czas na analizę złożonych w przetargu ofert i wybór tej najkorzystniejszej. Według planu budowa CP ma się rozpocząć na przełomie II i III kwartału bieżącego roku. Wyłoniony w przetargu wykonawca zajmie się budową Centrum Przesiadkowego, przebudową ul. Składowej i fragmentu ul. Toszeckiej oraz odcinka ul. Tarnogórskiej.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Budowa nowoczesnego Centrum Przesiadkowego gruntownie zmieni na korzyść oblicze centrum Gliwic tworząc przyjazną przestrzeń miejską.

Nowoczesne Centrum Przesiadkowe powstanie na dawnych terenach pokolejowych i skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy zadaszony dworzec autobusowy wraz z budynkiem głównym obsługi pasażerskiej, usługowym budynkiem pomocniczym i tunelem łączącym Centrum Przesiadkowe z dworcem PKP oraz z południową stroną miasta.

Nowe i droższe bilety w Metropolii! Ile teraz za autobus i tramwaj?

Centrum Przesiadkowe w Gliwicach ma być nowoczesnym obiektem, zintegrowanym z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z miejscami postojowymi dla samochodów i infrastrukturą rowerową (zadaszone miejsca postojowe, boksy dla rowerów, stacje napraw rowerów, przygotowanie infrastruktury dla stacji wypożyczalni rowerów) oraz zapleczem komercyjnym.

W ramach robót drogowych zostanie m.in. zmieniona konstrukcja jezdni ulic, powstaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, pojawi się nowe oświetlenie uliczne. Niezbędna będzie także budowa nowych i przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu. Ul. Składowa zostanie połączona z ul. Toszecką. Natomiast na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Miasto planuje także montaż instalacji fotowoltaicznej, która będzie zasilała Centrum Przesiadkowe w energię elektrycznej.

W kolejnej części przedsięwzięcia – po południowej stronie dworca – przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, placu przed dworcem PKP, placu Piastów, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i fragmentów ul. Jagiellońskiej, Piwnej i Zwycięstwa. Te prace, wraz z robotami towarzyszącymi, prowadzić będzie Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach, który obecnie przygotowuje przetarg na ten zakres prac.

Na realizację projektu „Zachodnia Brama Metropolii Silesia – Centrum Przesiadkowe w Gliwicach” Miasto otrzymało 129 mln zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

źródło: UM Gliwice
red: W.Żegolewski

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Koronawirus w Polsce! Pierwszy przypadek potwierdzony

Epidemia koronawirusa: trwają ćwiczenia na wypadek zagrożenia epidemiologicznego

Pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce. GIS wydał specjalny KOMUNIKAT

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button