KrajRegionWiadomość dnia

Miernik lakieru: Jaki wybrać? Który najlepszy?

Jeśli zdecydowałeś się na zakup miernika lakieru, to znaczy, że Ty lub bliska Ci osoba macie zamiar kupić samochód używany lub z tzw. “drugiej ręki”. Czy wiesz, na jaki miernik się zdecydować? Postaramy się rozwiać twoje wątpliwości oraz w pewien sposób nakierować na wybór odpowiedniego urządzenia.

 

Każdy miernik grubości lakieru posiada różne funkcje oraz zastosowania. Wszystko zależy od przeznaczenia, do jakiego miernik lakieru jest nam potrzebny. Takie urządzenie ma zróżnicowane cechy, w zależności czy jest ono przeznaczone do użytku amatorskiego, czy profesjonalnego.

Czym jest miernik lakieru?

Miernik lakieru lub miernik grubości lakieru jest urządzeniem służącym do pomiaru grubości lakieru w samochodach. Po co dokonywać takiego pomiaru? Niestety często jest tak, że właściciel naszego wymarzonego pojazdu próbuje zataić historię wypadkową samochodu. Miernik lakieru, a raczej czujnik lakieru, odczytuje grubość lakieru w miejscu, w którym przyłożymy sondę. Mierniki grubości zazwyczaj nie przekraczają ceny kilkuset złotych, ale jest to inwestycja, która może zwrócić się dość szybko. Z pewnością uchroni nas to od zakupu powypadkowego samochodu i może zaoszczędzić nawet tysiące złotych.

Co jest ważne w miernikach lakieru?

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Z pewnością jest to sonda lub też głowica, która jest najistotniejszą kwestią pod względem wygody oraz wygody w użytkowaniu. Istnieją dwa rodzaje sondy – wbudowana w obudowę oraz zawieszona na kablu. Ich różnice wyjaśniamy w dalszej części artykułu.

Jak działa miernik lakieru?

Jak wspominaliśmy powyżej, czujniki lakieru mierzą grubość lakieru. Są tak zwanymi testerami punktowymi. Uogólniając, miernik tester mierzy odległość od czujnika do pierwszego kontaktu z metalicznym podłożem. Takim podłożem może być stal ocynkowana, stal zwykła lub także aluminium. Im większa ta odległość, tym większą wartość pokaże miernik na wyświetlaczu. Im większa wartość, tym większa ilość warstw lakieru na powłoce danego elementu. Oznacza to, że taki element był wtórnie lub któryś raz z kolei malowany. Na wartość wskazaną przez miernik wpływa także szpachla, która wskazuje naprawy blacharskie.

Należy być jednak ostrożnym co do pomiaru. Zanim oskarżymy właściciela interesującego nas pojazdu o ukrywanie wad, trzeba się zorientować się w standardowych wartościach grubości lakieru dla danego samochodu, ponieważ z wielu względów różnią się one między sobą i nie zawsze ta wartość będzie taka sama. Takiej porady zasięgnąć najlepiej u producenta. Lekko przekroczona standardowa wartość grubości lakieru nie musi oznaczać poważnej usterki. Samochód mógł zostać przerysowany, a właściciel chciał naprawić nieestetyczne rysy. Jeżeli mierniki grubości lakieru wskazują wartość znacznie przewyższającą wartości standardowe, to jest to czas na wątpliwości i zadawanie pytań, ponieważ wskazuje to na poważniejszą usterkę.

Jaki miernik lakieru wybrać? foto: materiały prasowe partnera
Jaki miernik lakieru wybrać? foto: materiały prasowe partnera

Jaki miernik lakieru

Obecnie na rynku są dostępne dwa rodzaje mierników grubości lakierów:

  • miernik lakieru magnetyczny – jego największą zaletą jest cena, która nie jest specjalnie wygórowana. Działanie opiera się na magnetycznej końcówce, która wskazuje, z jaką siłą magnes trzyma się sprawdzanej powierzchni. Na tej podstawie sprawdza się grubości lakieru w danym miejscu. Mechanizm działanie nie jest skomplikowany, co przekłada się na dokładność otrzymanego pomiaru. Może być używany tylko w przypadku powierzchni magnetycznych, a duża ilość szpachli pod warstwą lakieru sprawia, że wartość pomiarów może okazać się przekłamana lub nieprawidłowa.

  • miernik lakieru elektroniczny – z całą pewnością jest dużo dokładniejszym urządzeniem niż jego magnetyczny kolega, ale również cena jest adekwatna do spełnianych funkcji. Miernik działa na podstawie ultradźwięków i może być wykorzystywany na różnych powierzchniach, w tym na stalowych i aluminiowych. Największą zaletą miernika lakieru jest łatwość w użytkowaniu. Nawet nieprecyzyjny pomiar pokaże właściwy pomiar, a wynik jest wyznaczany w mikrometrach, co sprawa, że daną wartość możemy porównać ze standardowymi wartościami grubości lakieru do danych fabrycznych.

Należy pamiętać, że użycie podobnych technologii amatorskich znacznie różni się od urządzenia, jakim jest profesjonalny czujnik grubości lakieru. Profesjonalne mierniki grubości lakieru są w stanie pokazać nawet grubość poszczególnych konkretnych warstw, więc pomiary są niezwykle precyzyjne.

Który miernik lakieru jest najlepszy?

Bardzo ważnym aspektem jest wybór głowicy, która może mieć kształt kulisty lub płaski. Głowica płaska pozwala zmierzyć grubości lakieru na powierzchniach płaskich, podczas gdy głowica kulista pozwala na pomiar powierzchni o nieregularnych kształtach, np. bok auta, obok świateł. Drugim bardzo ważnym elementem jest umieszczenie tej głowicy. Może ona być wbudowana lub na przewodzie.

Sonda wbudowana czy na przewodzie?

  • Sonda wbudowana jest niezwykle kompaktowa. Taki miernik grubości lakieru bez problemu schowamy do większej kieszeni. Stosuje się go do dokonywania pomiarów powierzchni łatwo dostępnych, takich jak maska, dach lub drzwi. Nie sprawdzi się taki miernik lakieru podczas pomiarów miejsc trudno dostępnych, takich jak progi czy zabudowane elementy, gdzie ciężko jest dosięgnąć. Jeśli w jakiś sposób uda nam się przyłożyć miernik, to istnieje duża szansa, że taki pomiar grubości lakieru nie będzie dokładny.

  • Sonda na przewodzie – wychodzi naprzeciw wszystkim niedogodnościom, jakie posiadają mierniki grubości lakieru z wbudowaną sondą. Przewód zdecydowanie ułatwia dostępność miejsc, które nie są dostępne na wyciągnięcie ręki. Niestety tak jak w każdym przypadku dodatkowa wygoda wiąże się z wyższą ceną. Natomiast biorąc uwagę użyteczność takiej cechy miernika lakieru, można spokojnie się pokusić na dodatkowy wydatek, ponieważ ta funkcja będzie niezwykle użyteczna w przyszłości, a już w szczególności dla handlarzy samochodów. Mierniki lakierów wyposażone w sondę na przewodzie są także nieco większe niż ich wbudowane odpowiedniki i raczej nie zmieszczą się do kieszeni, chyba że nie przeszkadza nam zwisający przewód. Ze względu na swoje wielostronne zastosowaniec miernik lakieru z sondą na przewodzie cieszy się dużo większą popularnością niż miernik z sondą wbudowaną. Konsumenci cenią sobie ten typ urządzenia.

Firma Prodig Tech posiada w swojej ofercie szeroki wybór mierników lakierów. Każdy miernik grubości lakieru jest przeznaczony do innego użytkowania. Na stronie internetowej znajdują się mierniki o przeznaczeniu mniej lub bardziej profesjonalnym. Jedno jest pewne, w sklepie internetowym znajdziemy wszystko, co będzie nam potrzebne. Dostępne są różne produkty w zróżnicowanym przedziale cenowym. Z pewnością nawet najbardziej wymagający klient znajdzie miernik grubości lakieru, który będzie spełniał jego oczekiwania. Co więcej, przy zakupie otrzymują państwo gwarancję 24 miesiące na wybrane mierniki lakieru. Firma oferuje dostawę na terenie całej Polski oraz posiada bogate doświadczenie w branży. Prawie 15 lat istnienia na rynku zaowocowało własnym parkiem montażowym oraz automatami montażowymi. Prodig Tech posiada własną linię produkcyjną, dlatego jakość oraz funkcjonalność wykonywanych produktów jest na najwyższym poziomie, ponieważ jest pod stałą kontrolą. Swoją ofertę kieruje do małych i dużych przedsiębiorców. Na pierwszym miejscu stawiana jest cena oraz jakość. Partnerzy, którzy współpracują z tym producentem mierników lakieru mogą liczyć na konkurencyjną cenę oraz niezawodność.

_______________

Prodig Tech

telefon: 33-4880-454, 501-897-914 w dni robocze w godz. 6:00-14:00

email: biuro@prodig-tech.pl

www: https://www.prodig-tech.pl/

źródło: materiał prasowy partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button