Region

Młodzi architekci

Kiedy wejdzie w życie nowa podstawa programowa, dzieci będą musiały uścilić swoją wiedzę na temat architektury, przyjdzie im także zaprzątnąć sobie głowy Bethoveenem i zabytkami kościelnymi i świeckie.  Według Moniki Pabian, dyrektorki przedszkola to nic nowego: Dzieci się na tym znają. Tylko nie wiedzą, że to się w ten sposób nazywa. Racja nie wiedzą i swoje muzyczne niedoskonałości będą musiały w praktyce no i może przede wszystkim w teorii czym prędzej uzupełnić.

Ministerialne wytyczne dla maluchów, nie podobają się specjalistom. Przypomina mi się taka książka “Ninia w Nowym Yorku” gdzie jest absolutna tragedia rodzinna ponieważ dziecko nie dostaje się do ekskluzywnego przedszkola ponieważ nie zna kilku słów po łacinie. – mówi profesor Katarzyna Popiołek, psycholog. Ekskluzywne rozwiąznia są możliwe do wprowadzenia ale nie w systemie publicznych przedszkoli, gdzie dziecko tak, jak czteroletnia Ania w szkole Suzuki jest traktowane indywidyalnie, a nie jak jedno z wielu: Muszę grać. Podoba się mamie się jak gram. Tak. Bo gry na skrzypcach tak, jak innych podstawowych umiejętności …maluch może się nauczyć. Może pod jednym wszak warunkiem: Nauczyciel nie może przedydaktyzować procesu dydaktycznego. – stwierdza Jadwiga Króliczek. A i właśnie. Bo wiedząc, że młode głowy wchłonąć mogą wiele – to bardzo łatwo się zapomnieć. Bo nic tak nie cieszy jak superdziecko w domu. 

Serce rośnie, gdy rośnie ich ciekawośc świata i samodzielność. Tylko czy to dobry pomysł, żeby geometrii uczyć się już w przedszkolu?

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button