Nagroda za kampanię promocyjną

Wykonawcą kampanii na rzecz województwa była agencja reklamowa Grupa Eskadra. Kampania otrzymała brązową statuetkę Effie w kategorii „Promocja miejsc i wydarzeń”. W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano srebrnych i złotych wyróżnień w tej kategorii. Celem konkursu EFFIE jest nagradzanie kampanii, które łączą kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin takich jak planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów. Jurorzy oceniają zgłoszone kampanie przede wszystkim pod kątem ich skuteczności, a nie estetyki przedstawionej kreacji. Statuetka EFFIE AWARDS, ze względu na wysokie kryteria merytoryczne, należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie.
Polska edycja EFFIE odbyła się już po raz 11. W tym roku do konkursu zgłoszono 121 prac, w 17 kategoriach, które oceniało 60-osobowe jury. Audytem zgłoszonych prac zajęła się firma Ernst & Young.
„Pozytywnie nakręceni polecają” była pierwszą kampanią naszego regionu o zasięgu ogólnopolskim. Działania marketingowe obejmowały reklamę w stacjach telewizyjnych, radiowych, outdoor, Internet oraz marketing bezpośredni. Kampania miała charakter wizerunkowy, a jej zadaniem było budowanie marki „Śląskiego” jako regionu atrakcyjnego turystycznie.
Jak wynika z przeprowadzonych badań skuteczności 9,2 miliona dorosłych Polaków zapamiętało reklamę Śląskiego, 66% spośród nich zadeklarowało chęć skorzystania z oferty turystycznej, a ponadto cztery miliony Polaków zmieniło swoją ocenę Śląskiego. Koszt poprawienia wizerunku wśród dorosłej populacji naszego kraju wyniósł około 1,22 zł na osobę.