RegionWiadomość dnia

Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich wchodzi w życie 15 grudnia. [ROZKŁAD JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH DO POBRANIA] Sprawdź swoje połączenia!

ROZKŁAD JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH DO POBRANIA: Rozkład Jazdy od 15.12.2013 do 08.03.2014

Większość pasażerów odczuła na sobie to, że pociągów jest za mało, a do tego się spóźniają. To wszystko ma się zmienić właśnie 15 grudnia. Wtedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Pociągów ma być więcej, a co za tym idzie, będą kursowały częściej. Rozkład ma obowiązywać do 8 marca 2014 roku. Potem zostanie zmodyfikowany, w zależności od remontów na torach.

Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich od 15.12.2013:

W okresie od 15 grudnia 2013 r. do 13 grudnia 2014 r. będzie obowiązywać nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich sp. z o.o. (roczny rozkład jazdy 2013/2014). Z powodu wielu remontów i modernizacji, wiążących się również z tzw. zamknięciami torowymi, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako zarządca infrastruktury kolejowej, wprowadza często znaczące zmiany w funkcjonowaniu kolejowych przewozów pasażerskich. Zmieniają się godziny kursowania, a także trasy pociągów – w stosunku do ustalonych w rocznym rozkładzie jazdy, już od początku jego obowiązywania.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

SZCZEGÓŁY DOT. ROZKŁADU JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH OD 15 GRUDNIA 2013

W praktyce, w związku z przeprowadzaniem poszczególnych etapów prac remontowo-modernizacyjnych w ciągu roku, PKP PLK S.A. wprowadzi 6 korekt będących tak zwanymi rozkładami zamknięciowymi, które obejmują cały okres obowiązywania rocznego rozkładu jazdy.

MATERIAŁ MICHAŁA MITORAJA:

Druga szansa Kolei Śląskich. Od niedzieli 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich. To, co działo się w tamtym roku gdy nowa spółka wjeżdżała na tory pamiętać będziemy pewnie długo. Teraz by uniknąć zamieszania Koleje Śląskie uruchomiły m.in. specjalną stronę internetową, a na najważniejszych stacjach w regionie pojawiła się prawie setka osób, które informują podróżnych o zmianach. Eksperci nie pozostawiają jednak złudzeń co do stanu kolei: jest kiepsko. Czy śląska spółka ma szansę zdać egzamin poprawkowy – sprawdzał Michał Mitoraj

Sygnał odjazdu 15 grudnia 2013r.  równie wyraźny jak rok temu, w czasie słynnego już debiutu śląskiego przewodnika. Tym razem jednak bez blasku fleszy i dziesiątków kamer. Za to punktualnie. -Zobaczyłem po prostu, o której jedzie i na niego czekam, nie było żadnego zamieszania, teraz właśnie słyszę, że będzie za chwilę podstawiony, także wszystko się zgadza – ocenie pierwszy dzień nowego rozkładu jazdy Kolei Śląskich jeden z pasażerów. 12 miesięcy temu zawinić miały siły wyższe, czyli mróz i tak zwany czynnik ludzki, czyli błędy dyspozytorów ruchu. Tak przynajmniej kłopoty na starcie tłumaczył Adam Matusiewicz, ówczesny marszałek województwa, który przypłacił falstart utratą stanowiska.

-Zdecydowanie lepiej to wygląda niż przed rokiem. Rok temu to rzeczywiście była taka gehenna, wszyscy to pamiętają, pamiętają jakie było zamieszanie – mówi Michał Wawrzaszek, Koleje Śląskie. Zamieszanie Kolejom Śląskim towarzyszyło jednak nie tylko w dniu ich debiutu. Szybko rozmyła się wizja jednolitego i nowoczesnego taboru. Rozkład jazdy zmieniał się co kilka tygodni, a liczba połączeń na wielu trasach malała wprost proporcjonalnie do ich jakości. Pozytywnej energii wokół samorządowego przewoźnika nie dodawał też fakt, że osobami z zarządu spółki zainteresowała się prokuratura. Najgorsze, jak mówią przedstawiciele kolei już za nimi. -Koleje Śląskie ciągle są w trudnej sytuacji finansowej i taborowej, nie tak bardzo trudnej, nie tak dramatycznej, jak miało to miejsce na początku roku, ponieważ plan ratunkowy został zrealizowany i to, że dzisiaj możemy rozmawiać i Koleje Śląskie są dalej przewoźnikiem, to znaczy że plan ratunkowy zadziałał, przed nami plan naprawczy – przekonuje Maciej Zaremba, Koleje Śląskie.

A naprawiać wciąż jest co. W rok Koleje Śląskie przyniosły swojemu właścicielowi …60 milionów złotych strat. -W przyszłym roku spółka Koleje Śląskie zakłada, że nie będzie już przynosiła straty finansowej – zapewnia Renata Rogowska, wiceprezes Kolei Śląskich. W przeciwnym razie jej losy stoją pod znakiem zapytania.

Zmiana rozkładu jazdy przyniosła spore zaskoczenie tym, którzy zdecydowali się dziś na skorzystanie z usług innych kolejowych przewoźników. -Jeszcze nie mam na co narzekać i mam nadzieję nie będę musiała w czasie drogi, bo mnie 8 godzin podróży czeka, także myślę że będzie wszystko ok – mówi Beata Skrabska, pasażerka PKP Intercity. Kolej zrywa z niechlubną tradycją. Już wkrótce na tory mają wjechać europejskie standardy. Nowoczesny tabor, darmowy internet i spójny system informacji. Ten dzięki PKP PLK wystartował już dziś w całym kraju. -Są to komunikaty, które są jednolite, czytelne i takie same w całej Polsce, one też warto wspomnieć są przygotowywane według standardów obowiązujących dla kolei w całej Unii Europejskiej – mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.

Europejska wizja rysowana przez rzeczników kolejowych spółek błędnie jednak w świetle eksperckich analiz. -W dobrym stanie w Polsce znajduje się tylko 43% infrastruktury kolejowej, a w niezadowalającym, czyli w takim który powinien być jak najszybciej zmieniony blisko jedna czwarta – wylicza Krzysztof Kwiatkowski
prezes NIK. -Inwestycje na kolei w stosunku do inwestycji drogowych, przykładowo w Austrii, to jest 200 ponad procent, w Szwajcarii 130, a w Polsce tylko około 4% – mówi natomiast prof. Marek Sitarz, Politechnika Śląska. Pierwszy poważny egzamin nowego rozkładu jazdy w poniedziałek 16 grudnia, gdy w trasę ruszą tłumy, które do tej pory, podróżowały w warunkach dalekich od europejskich . Michał Mitoraj Silesia Informacje

Informacja Kolei Śląskich:

Przedstawiony przez Koleje Śląskie sp. z o.o. oraz innych przewoźników rozkład obowiązujący od 15 grudnia jest zatem pierwszym rozkładem zamknięciowym. Zmiany w kolejnych 5 aktualizacjach rozkładu jazdy będą związane z remontami, prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, do których Koleje Śląskie sp. z o.o., jako przewoźnik, muszą się dostosować. Przewoźnicy raz w roku mają możliwość wprowadzenia korekty rocznego rozkładu jazdy, która zgodnie z obowiązującymi przepisami PKP PLK S.A. wejdzie w życie 15 czerwca 2014 roku. Terminarz obowiązywania zmienionej organizacji ruchu (rozkładów zamknięciowych) w rocznym rozkładzie jazdy 2013/2014 przedstawia się następująco:

Termin obowiązywania

   15 XII 2013 – 8 III 2014
   9 III 2014 – 26 IV 2014
   27 IV 2014 – 14 VI 2014
   15 VI 2014 – 31 VIII 2014
   1 IX 2014 – 11 X 2014
   12 X 2014 – 13 XII 2014

W okresie zimowym roboty torowe koordynowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone będą w niewielkim zakresie. W związku z tym większość pociągów w okresie 15 XII – 8 III będzie kursować według jednolitego rozkładu jazdy (bez wariantów kursowania), co znacznie ułatwi pasażerom podróżowanie i korzystanie z opublikowanych rozkładów jazdy. Niewielkie utrudnienia w tym zakresie dotyczą głównie linii S31 (Katowice – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice). W tym okresie nie będzie również konieczności wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej.

Niniejszy wykaz zawiera najważniejsze informacje o nowym rozkładzie jazdy oraz o ewentualnych utrudnieniach w funkcjonowaniu połączeń kolejowych spółki Koleje Śląskie, według poszczególnych linii.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi godzinami odjazdów oraz terminami kursowania pociągów: w Liniowym Rozkładzie Jazdy dostępnym na stronie internetowej naszej spółki oraz w internetowych wyszukiwarkach połączeń i na plakatowych rozkładach jazdy sporządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dostępnych m.in. na dworcach kolejowych i peronach). Liniowy Rozkład Jazdy będący oficjalnym rozkładem jazdy Kolei Śląskich zawiera m.in. pełne tabele rozkładowe poszczególnych linii na cały okres zamknięciowy oraz tabele zawierające rozkłady jazdy wszystkich linii na dwóch odcinkach aglomeracyjnych: Katowice – Tychy oraz Chorzów Batory – Sosnowiec Główny.

Przez pojęcie “para pociągów” rozumiany jest kurs ze stacji początkowej do stacji docelowej oraz kurs powrotny w tej samej relacji.

ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY DOTYCZĄCE WSZYSTKICH LINII KŚ:

Wprowadzone zostały postoje na wszystkich stacjach i przystankach osobowych dla pociągów osobowych na całej trasie przejazdu. Zostało uruchomione kilka pociągów przyspieszonych na liniach S1, S5 i S6, jako uzupełnienie oferty m.in. w godzinach szczytu oraz w weekendy.

Uzupełniono ofertę o dodatkowe pociągi w tzw. takcie, w godzinach szczytu na newralgicznych odcinkach m.in. Katowice – Gliwice (linia S1/S15), Katowice – Tychy Lodowisko (linia S4), Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec (linia S5). Wprowadzono także dodatkowe pociągi poza szczytem komunikacyjnym, niwelujące najdłuższe przerwy w kursowaniu zwłaszcza w weekendy (m.in. linie S1 i S7).

Wprowadzono uproszczone oznaczenia linii, uwzględniające rzeczywiste trasy przejazdów pociągów oraz wprowadzono dodatkowe informacje i wyjaśnienia w Liniowym Rozkładzie Jazdy, dotyczące m.in.: tras przejazdów pociągów, relacji łączonych, możliwości przesiadek na stacjach węzłowych oraz informacji ułatwiających odczytywanie rozkładów jazdy.

ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY DOTYCZĄCE POSZCZEGÓLNYCH LINII KŚ:

S1 Gliwice – Zabrze – Katowice – Sosnowiec Główny – Zawiercie – Myszków – Częstochowa
S15 Gliwice – Bytom – Katowice – Sosnowiec Główny – Zawiercie

Ze względu na prowadzone na dużą skalę remonty infrastruktury kolejowej na linii średnicowej, które będą trwały również w trakcie obowiązywania rozkładów zamknięciowych 2013/2014, na odcinku Chorzów Batory – Gliwice część pociągów będzie kursowała objazdem przez Bytom z obsługą wszystkich stacji pośrednich.
 
Dla ułatwienia pasażerom identyfikacji wszystkich pociągów jadących trasą objazdową przez Bytom (Katowice – Katowice Załęże – Chorzów Batory – Chorzów Miasto – Chorzów Stary – Bytom – Bytom Bobrek – Gliwice) będą one oznaczane jako osobna linia S15. Pociągi jadące stałą trasą będą natomiast nadal oznaczone jako S1 (Katowice – Katowice Załęże – Chorzów Batory – Świętochłowice – Ruda Chebzie – Ruda Śląska – Zabrze – Gliwice).

Ponadto od 15 grudnia zwiększy się liczba pociągów na najbardziej obciążonym odcinku linii S1, tj. Katowice – Zabrze – Gliwice (z 21/24 do 34 w dni robocze oraz z 21 do 22 w dni wolne). Uzupełnieniem połączeń na odcinku Katowice – Gliwice będą w nowym rozkładzie jazdy pociągi linii S15, kursujące przez Bytom. Ze względu na bardzo wysoką frekwencję podróżnych, do obsługi linii S1 zostaną skierowane pociągi sześcioczłonowe.

Pociągi wakacyjne (nie będą kursować od 28 czerwca do 31 sierpnia): 40835, 40821, 40856, 40858.

S13 Częstochowa – Blachownia – Herby Stare – Lubliniec
S19 Lubliniec – Pyskowice – Gliwice

Obsługa linii S13 (dotychczas 3 pary pociągów) i S19 (1 para) w rozkładzie jazdy 2013/2014 zostaje zawieszona.

S31 Katowice – Mysłowice – Imielin – Nowy Bieruń – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice
 
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy autobusy KKA relacji Katowice / Katowice Szopienice Płd. – Oświęcim, zostaną wycofane. Obsługa linii w godzinach szczytu będzie zapewniona przez dodatkowe pociągi. Łącznie na linii S31 będzie kursować 10 par pociągów w dni robocze, 6 par pociągów w soboty i 5 par pociągów w niedziele i święta.

Od 15 grudnia, 4 pary pociągów linii S31 kursujących w godzinach szczytu, będą jeździły w wydłużonej relacji Katowice – Lubliniec (relacje łączone linii S31 i S8 w Katowicach). Omawiane 8 pociągów będzie się zatrzymywać, podobnie jak pociągi innych linii, przy głównych peronach stacji Katowice (nie jak dotychczas – przy peronie V). Oprócz tego pociągi relacji łączonych S31+S8 zwiększą liczbę bezpośrednich połączeń na odcinku Katowice Szopienice Południowe – Chorzów Batory.

Dwa pociągi linii S31 zgodnie z decyzją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będą się zatrzymywać w Katowicach przy peronie V. Będą to kursujące codziennie pociągi: 44354/5 (przyjazd do Katowic o 7:36) oraz 44316/7 (odjazd z Katowic o 9:35). Pociągi te zostaną dodatkowo oznaczone w Liniowym Rozkładzie Jazdy symbolem V w komórkach godzin odjazdów/przyjazdów do Katowic. Wszystkie pozostałe pociągi (również linii S31) będą się zatrzymywać przy peronach I – IV na dworcu głównym.

W godzinach szczytu wybrane pociągi będą obsługiwane taborem o zwiększonej pojemności (m.in. pociągi odjeżdżające o godz. 14:35 i 15:37 z Katowic w kierunku Oświęcimia). Linia będzie obsługiwana przez autobusy szynowe (jak dotychczas) oraz elektryczne zespoły trakcyjne.

Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Kolejami Śląskimi i Przewozami Regionalnymi dla pociągów linii S31 przygotowano dogodne przesiadki na stacji Oświęcim z pociągami PR w/z kierunku Chrzanów – Trzebinia – Kraków Główny.

Od 15 grudnia na odcinku Tychy Lodowisko – Katowice będzie kursować więcej pociągów w godzinach szczytu (dotychczas 22 pary pociągów w dni robocze, w nowym rozkładzie jazdy 27 par pociągów).
Zmiana ma na celu zwiększenie liczby pociągów kursujących co 30 minut w godzinach szczytu (według odjazdów z Katowic obecnie w godz.: 5:00-7:00, 14:00-16:00; od 15 XII 2013: 4:00-8:00, 13:00-17:00).

W dni wolne Koleje Śląskie zwiększą liczbę połączeń linii S4 na odcinku Katowice – Sosnowiec Główny z 15 do 17 par pociągów.

Od 15 grudnia 2013 r. na wniosek Urzędu Miasta Tychy, w porozumieniu z organizatorem przewozów kolejowych, nie będzie obsługiwana stacja Tychy Miasto.  Do dyspozycji pasażerów pozostaną sąsiednie stacje: Tychy Lodowisko oraz Tychy Grota Roweckiego.

Pociągi wakacyjne (nie będą kursować od 28 VI do 31 VIII): 40905, 40925, 40921, 44332, 44308, 44380, 40900. S5 Katowice – Tychy – Pszczyna – Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń

Od 15 grudnia 2013 zwiększy się liczba połączeń na linii S5, na odcinku Żywiec – Katowice z 16 do 19 w dni robocze, z Bielska-Białej i Czechowic-Dziedzic do Katowic – z 17 do 23 w dni robocze. Częstotliwość kursowania pociągów zostanie zwiększona zwłaszcza w godzinach szczytu. Ponadto Koleje Śląskie uruchomią nowe połączenie wieczorne – poc. 49510 odjeżdżający o 22:30 z Bielska-Białej Głównej do Katowic w dni robocze.

Uzupełnienie oferty w dni robocze będą stanowiły pociągi przyspieszone (2 pary w szczycie komunikacyjnym na odcinku Katowice – Bielsko-Biała). Utrzymana zostanie także para pociągów w relacji Częstochowa – Zwardoń i powrót (poc. “TURYSTA”), kursujących w dni wolne. Pociągi wakacyjne (nie będą kursować od 28 czerwca do 31 sierpnia): 49632, 49615.

S52 Bielsko-Biała – Andrychów – Kęty – Wadowice

Liczba połączeń na linii S52 zmniejszy się do 5 pociągów w obie strony (w dni robocze). W dni wolne tą linię będą obsługiwać 4 pary pociągów. Wszystkie pociągi będą kursować na całej trasie Bielsko-Biała – Wadowice.

Pełny rozkład jazdy S52 jest dostępny w Liniowym Rozkładzie Jazdy, s. 22 – 23.

S58 Czechowice-Dziedzice – Chybie – Zebrzydowice – Cieszyn

W rozkładzie jazdy 2013/2014 zostanie zachowana dotychczasowa liczba połączeń na linii S58: na odcinku Cieszyn – Czechowice-Dziedzice 4 pociągi w dni robocze, 3 w dni wolne oraz Zebrzydowice – Czechowice-Dziedzice, odpowiednio – 5 i 3. Relacje niektórych pociągów zostaną wydłużone do Bielska-Białej Głównej.

S6 Katowice – Tychy – Pszczyna – Skoczów – Ustroń Zdrój – Wisła Głębce

Od 15 grudnia Koleje Śląskie uruchomią w dni robocze dodatkową parę pociągów na linii S6 w godzinach popołudniowego szczytu: poc. 49324 relacji Wisła Głębce 13:37 – Katowice 15:56 oraz poc. 49317 relacji Katowice 16:28 – Wisła Głębce 18:48.
 
Ponadto pociągi poranne kończące/zaczynające bieg w stacji Wisła Uzdrowisko zostaną wydłużone do stacji Wisła Głębce. Niektóre pociągi będą kursować w wydłużonej relacji Wisła Głębce – Katowice – Gliwice (poc. 49310/1, 49302/3, 49326/7). Zostanie także utrzymane popularne połączenie weekendowe relacji Częstochowa – Wisła Głębce i z powrotem (poc. “WISEŁKA”).

S7 Katowice – Mikołów – Orzesze – Czerwionka – Leszczyny – Rybnik – Rydułtowy – Racibórz

Od 15 XII zwiększy się liczba połączeń na linii S7. W dni robocze zarówno na odcinku Katowice – Rybnik, jak i Rybnik – Racibórz liczba połączeń wzrośnie z 13 do 14. Nowy rozkład jazdy uwzględnia odjazdy po godz. 17:00, 19:00 oraz 21:00 z Katowic. W dni wolne liczba połączeń zostanie podwojona z 5/6, do 10/11 (odpowiednio: Katowice – Rybnik / Katowice – Racibórz).

Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Kolejami Śląskimi i Przewozami Regionalnymi dla pociągów linii S7 przygotowano dogodne przesiadki na stacji Nędza z pociągami PR w/z kierunku Kędzierzyn-Koźle.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2013/2014 zostanie uporządkowane oznaczenie pociągów kursujących w relacji Katowice – Rybnik – Racibórz. Pociągi linii S7 będą kursować w pełnej relacji (z jednym numerem pociągu).

S72 Wodzisław Śląski – Radlin Obszary – Rybnik – Żory – Pszczyna

Od 15 grudnia 2013 Koleje Śląskie wprowadzą na linii S72 postoje na wszystkich stacjach i przystankach osobowych dla pociągów osobowych. W związku z tym pociągi linii S72 będą się zatrzymywać na przystankach dotychczas nieobsługiwanych: przystanku osobowym Rybnik Piaski oraz stacji Rybnik Gotartowice.

Liczba pociągów w związku z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy nie ulegnie zmianie. Od nowego rozkładu jazdy 2013/2014 zostanie uporządkowane oznaczenie pociągów kursujących w relacji Wodzisław Śląski – Rybnik – Pszczyna. Oznaczenie S72 będzie się odnosiło do pełnej relacji.

S78 Racibórz – Krzyżanowice – Chałupki

Skorygowane zostaną terminy kursowania pociągów na linii S78. Pociągi linii S78 są obustronnie skomunikowane w stacji Racibórz, z pociągami Przewozów Regionalnych sp. z o.o. w kierunku Kędzierzyn-Koźle.

S8 Katowice – Chorzów Batory – Bytom – Tarnowskie Góry – Kalety – Lubliniec

Od nowego rozkładu jazdy 2013/2014 zostanie uporządkowane oznaczenie pociągów kursujących w relacji Katowice – Tarnowskie Góry – Lubliniec. Oznaczenie S8 będzie się odnosiło do pełnej relacji. Liczba bezpośrednich pociągów z Katowic do Lublińca i z powrotem zostanie zwiększona do 9 par w dni robocze.

Od 15 grudnia 4 pary pociągów linii S8, które kursują w godzinach szczytu, będą jeździły w wydłużonej relacji z Katowic do Czechowic-Dziedzic przez Oświęcim (relacje łączone linii S8 i S31 w Katowicach). Pociągi relacji łączonych S8+S31 zwiększą liczbę bezpośrednich połączeń na odcinku Chorzów Batory – Katowice Szopienice Południowe. 

S82 Tarnowskie Góry – Kalety – Herby Nowe

Od 15 grudnia 2013 pociągi linii S82 Kolei Śląskich będą jeździć w skróconej relacji Tarnowskie Góry – Herby Nowe. Odcinek Herby Nowe – Krzepice (przez Kuleje i Panki) będzie obsługiwany przez Przewozy Regionalne sp. z o.o. Pociągi PR będą kursować na trasie Herby Nowe – Krzepice – Wieluń Dąbrowa. W stacji Herby Nowe zaplanowano przesiadki pomiędzy pociągami Przewozów Regionalnych a pociągami Kolei Śląskich. Linia S82 będzie nadal obsługiwana przez 5 par pociągów w dni robocze.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button