Odkryj Rudę Śląską
– Atutami Rudy Śląskiej są m.in. doskonałe skomunikowanie i duża liczba terenów zielonych. Dla zainteresowanych zamieszkaniem w Rudzie Śląskiej powstają i będą powstawać nowe mieszkania. Ten kto podejmuje właśnie decyzję o zakupie własnego lokum poza Rudą Śląską, powinien dwa razy się zastanowić – argumentuje Andrzej Stania, Prezydent Rudy Śląskiej. Na 55 billboardach zlokalizowanych m.in. w Katowicach i Chorzowie znaleźli się, podobnie jak w zeszłorocznej kampanii, mieszkańcy miasta, którzy odnieśli sukces. Są to m.in. architekt Robert Konieczny, artysta kabaretowy Grzegorz Poloczek oraz Miss Rudy Śląskiej Anna Gul. – Ludzie czynni zawodowo, przemieszczający się między miastami aglomeracji to nasz cel. Dojazd do Rudy Śląskiej z Katowic (Plac Wolności, czyli centrum), zajmuje zaledwie 16 minut. Dobrze jest mieszkać u nas i pracować w miastach sąsiednich. To właśnie chcemy zakomunikować naszym potencjalnym mieszkańcom – dodaje prezydent Stania. Kampanię billboardową uzupełniają działania reklamowe na stacjach benzynowych. Ostatni etap działań promocyjnych zakończy się w pierwszym kwartale 2009 roku Kampania zorganizowana przez władze miasta angażuje również samych rudzian. Na stronie internetowej www.OdkryjRudeSlaska.pl mieszkańcy miasta mogą opisywać jego najciekawsze miejsca oraz podawać argumenty przemawiające za osiedleniem się właśnie w Rudzie Śląskiej. Zamieszczone opinie i komentarze posłużą do przygotowania na początku przyszłego roku specjalnego serwisu internetowego skierowanego do mieszkańców Aglomeracji zainteresowanych zamieszkaniem w Rudzie Śląskiej. W sierpniu zarówno rudzianie jak i pozostali mieszkańcy Aglomeracji zostaną zaproszeni przez władze miasta do udziału w tzw. grze miejskiej, która będzie polegała na rozwiązywaniu zagadek i zadań zręcznościowych związanych z dniem dzisiejszym i historią Rudy Śląskiej. Jak zapowiadają organizatorzy kampanii, gra miejska pozwoli uczestnikom poznać lepiej miasto, a w konsekwencji może skłonić niektórych do zastanowienia się nad przeprowadzką do Rudy Śląskiej. To nie pierwsze działania reklamujące Rudę Śląską. Zeszłoroczna kampania billboardowa miasta pod hasłem „Ludzie – bogactwo Rudy Śląskiej” została wyróżniona w konkursie Złote Formaty 2007 m.in. za innowacyjne wykorzystanie wizerunku mieszkańców miasta w działaniach promocyjnych. W konkursie nagradzane są najlepsze polskie kampanie promujące miasta.