Ostra krytyka nowej strategii promocji Katowic

Mieszkańcy ostro chcą ocenzurować pomysły firm, które przygotowały strategię promocji Katowic do 2020 roku. Zdaniem tych, którzy przyszli na konsultacje w tej sprawie, trzysta tysięcy złotych wydanych zostało na projekt pełen pustych sloganów: – Nie pamiętam kiedy w ogóle słyszałem prezentację pełną ogólników, ponieważ tutaj nie ma żadnych konkretnych rozwiązań. Konkrety mają przynieść właśnie takie spotkania. Później to prezydent zdecyduje, które głosy mieszkańców należy wziąć pod uwagę. – Mieszkańcy mają wpływ na ten dokument. To jest tak, że jak nie będzie akceptacji, ten dokument będzie bardzo trudno wdrożyć. Mieszkańcy mają być ambasadorami marki – wyjaśnia Daniel Muc, Imago PR.
Na razie jednak mają do strategii całą listę zarzutów. – Nie było żadnych liczb w czasie prezentacji, żadnych mierników, żadnego budżetu. Dwa konkrety to hasło i logo – stwierdza Piotr Dzik, mieszkaniec Katowic. Te również poddano krytyce. O ile serce, które było symbolem walki Katowic o Europejską Stolicę Kultury jeszcze się jakoś broni, o tyle nowe hasło obronić będzie trudno. – Ja nawet nie jestem w stanie tego zapamiętać: centrum nowych form. Czy pan lub ktokolwiek jest mi w stanie wytłumaczyć o co chodzi? To jest jeszcze jeden z tych przykładów bełkotu, który przykrywa nicość – uważa dr Michał Smolorz, publicysta.
Ostre słowa publicystów i mieszkańców mogą sprawić, że strategia w tym kształcie nie zostanie przyjęta przez radnych. Zwłaszcza, że i ci mają sporo uwag. – Moim zdaniem cele są zbyt ogólne. Gdyby były one bardziej sprecyzowane i jasno określone, co chcemy w 2020 roku osiągnąć – mówi Marek Szczerbowski.
– Chcieliśmy pokazać jaka jest wizja, jakie są kierunki i pomysły, które mają wyróżniać Katowice. Jak umotywować nowe hasło i jakie będzie nowe logo i można powiedzieć, że wygląda to ogólnikowo – odpowiada Wojciech Czyżewski, Media Partner.
Wizja Katowic jako miasta modnego, bogatego i nowoczesnego pewnie podoba się wszystkim. Problem w tym, że na razie nie do końca wiadomo jak ją zrealizować.