Kultura i rozrywkaRegion

Pieczątka firmowa – jaką wybrać?

Pieczątka to nieodzowny element każdego przedsiębiorstwa. Jej obecność w twojej firmie przyśpieszy podpisywanie wszelkiej dokumentacji – od umów, poprzez różne formularze, do oficjalnych pism urzędowych. Pieczątki produkowane są w różnych kształtach i rozmiarach, dzięki czemu możesz wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie.

 

Co należy umieścić na firmowej pieczątce?

Wybierając pieczątkę warto się najpierw zastanowić, jaką treść chcesz na niej umieścić. Jest to ważne, ponieważ różne rozmiary pieczątek mają odmienne powierzchnie na dane firmy – na małej pieczątce zmieści się mniej informacji, niż na dużej. Na pieczątce firmowej powinieneś umieścić przede wszystkim najpotrzebniejsze informacje o przedsiębiorstwie, takie jak:

  • nazwa,
  • adres,
  • NIP,
  • REGON
  • numer kontaktowy.

Wszystkie te dane producent pieczątki umieści także w przezroczystym okienku indeksowym, dzięki czemu sięgając po nią masz pewność, że użyjesz właściwej do danych celów.

Typy i rozmiary pieczątek

Aby wszystkie najważniejsze dane firmy zmieściły się na jednej pieczątce, powinieneś wybrać taką o średniej lub dużej wielkości, np. 45×15 mm, 56×19 mm czy 62×22 mm. Jeśli oprócz podstawowych informacji chcesz wypisać na niej także dodatkowe, np. adres strony internetowej firmy czy adres e-mail, zdecyduj się na największą pieczątkę – jej objętość sprawi, że odbita treść będzie bardziej przejrzysta.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Jeżeli jesteś osobą mobilną i cenisz sobie poręczność małych przedmiotów, rozważ zakup pieczątki kieszonkowej. Może mieć ona różne rozmiary, np. 36×11 mm, 45×15 mm, 56×19 mm. Jej najmniejszy rozmiar i płaski kształt sprawi, że doskonale wpasuje się ona nawet do niewielkiej kieszonki w spodniach, dzięki czemu będziesz ją mógł zawsze nosić przy sobie.

Ważny jest również kształt pieczątki, jaki chcesz uzyskać. W sprzedaży dostępne są pieczątki firmowe okrągłe, prostokątne lub kwadratowe, których wybór powinien być podyktowany twoimi potrzebami. Pieczątki w kształcie kwadratów lub prostokątów są najbardziej klasycznymi, ponieważ ujmują swoją prostotą, na którą stawia najwięcej przedsiębiorstw. Chcąc się wyróżnić, możesz wybrać okrągłą pieczątkę – w niej najłatwiej połączyć logo firmy z nazwą, co pozwala na popularyzację znaku firmowego nawet na oficjalnych dokumentach.

Kolor tuszu

Po wyborze odpowiedniego wzoru i treści możesz przejść do personalizacji swojej pieczątki firmowej poprzez wybór koloru jej tuszu oraz oprawki. Sklepy internetowe proponują różne rozwiązania, dzięki czemu każdy może znaleźć coś odpowiedniego. Zaglądając na stronę internetową sklepu DrTusz zyskasz możliwość wyboru koloru tuszu pieczątki spomiędzy czerni, czerwieni, niebieskiego, zielonego i fioletowego, przy jednoczesnej gwarancji ich doskonałej jakości, z rozdzielczością nawet do 1200 dpi.

Dlaczego warto zaopatrzyć się w pieczątkę?

Polskie prawo nie wymaga od właścicieli firm posiadania pieczątki, lecz może być ona wymagana przy rejestracji w Urzędzie Skarbowym lub przy zakładania konta firmowego w banku. Mimo że nie ma obowiązku wyrobienia jej, posiadanie pieczątki ułatwi ci prowadzenie firmy, niezależnie od branży. Dzięki niej skrócisz czas uzupełniania dokumentacji, a twoja firma postrzegana będzie jako poważne przedsiębiorstwo.

 

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button