Piekary Śląskie: Smsy ułatwiają życie mieszkańcom
Od kwietnia każdy klient – jeśli chce – jest poprzez sms lub email informowany o możliwości odbioru dokumentu z wydziału. – Bez wątpienia ułatwia to wszystkim życie. Mieszkańcy nie muszą namiętnie wydzwaniać do Urzędu z zapytaniem, czy jest dokument do odbioru, a klient w natłoku codziennych zajęć nie zapomni go odebrać – mówi Bernard Paliga, naczelnik Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Piekarach Śląskich.
Po trzech miesiącach dysponujemy już pierwszymi statystykami. W kwietniu Wydział Komunikacji wysłał 296 powiadomień (54% wszystkich spraw, dotyczących wydawania dowodów rejestracyjnych i praw jazdy). Maj przyniósł już jednak lawinowy wzrost osób, korzystających z tej ułatwiającej życie usługi – z Wydziału Komunikacji wyszło 491 (74% spraw). – Myślę, że to bardzo wysoki poziom, są bowiem tacy klienci, którzy nie chcą korzystać różnych względów korzystać z tego udogodnienia – mówi Bernard Paliga. Najczęściej nie chcę podawać numeru swojego telefonu lub go po prostu nie mają. W czerwcu z kolei liczba wysłanych smsów wynosiła 464 (78,5%), co oznacza, że z usługi korzysta regularnie ponad trzy czwarte klientów Wydziału Komunikacji.
Średnio w miesiącu dowody rejestracyjne i prawa jazdy odbiera w Piekarach Śląskich 500 osób.
Proces rejestracji pojazdów i wydawania prawa jazdy jest dwuetapowy. W pierwszym etapie petent składa wniosek w Wydziale Komunikacji, w drugim pracownik Wydziału Komunikacji czeka na wykonanie dokumentu przez PWPW (Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych).