Na czas upałów zarządca infrastruktury wprowadził dodatkowy monitoring linii kolejowych. Wdrożono jazdy patrolowe, w gotowości pozostaje 66 pociągów sieciowych i 172 zespoły szybkiego usuwania usterek. Kolejarze przypominają o zaopatrzeniu się w wodę przed podróżą.
Skóra, fura i “foto-komóra” czyli nowe wozy śląskiej policji w TOP 5 SILESIA FLESZ!
Na sieci kolejowej w stałej gotowości do działań są 172 zespoły szybkiego usuwania usterek. Zabezpieczono 66 pociągów sieciowych – wykorzystywanych do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej.
Na trasach szczególnie narażonych na wysokie temperatury są dodatkowe kontrole. Monitoring sytuacji na kolei jest prowadzony szczególnie w godzinach popołudniowych, w czasie najwyższych temperatur. Jazdy patrolowe i dodatkowe obchody odbyły się w ciągu ostatniej doby na 1 260 km linii kolejowych, m.in. na trasach: Łapy – Białystok – Łapy, Reda – Hel – Reda i Kościerzyna – Gdynia Główna – Kościerzyna. Szlaki kolejowe są obserwowane przez maszynistów. PLK prowadzą także monitoring sytuacji pogodowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu podróży. Przez całą dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. CWK zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku zmian spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej.
W razie ewentualnych opóźnień pociągów wynoszących powyżej 120 min pasażerowie mogą skorzystać z napojów, które są wydawane na największych dworcach. PKP S.A. stara się, w miarę możliwości, zapewnić chłodne napoje dla wszystkich pasażerów, którzy doświadczyli trudności w podróży m.in. w związku z wysokimi temperaturami. Załogi pociągów PKP Intercity, pracownicy ochrony dworca i funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.
Kolejarze pamiętają również o podróżujących ze zwierzętami. W ramach działań Fundacji Grupy PKP na 19 dworcach ustawiono miski z wodą. Na sieci kolejowej, w wybranych punktach, zgromadzono dodatkowe zapasy wody na ewentualność potrzeby rozdania jej w przypadku nieplanowanego zatrzymania pociągu.
Informacje o ruchu pociągów dostępne na portalpasazera.pl<http://porta
źr. PKP