Planowana droga pod Superjednostką kością niezgody?

Żeby ulica Śródmiejska powstała, zniknie z powierzchni ziemi Centrum u Michalika. Wyrosną za to – tuż przy Superjednostce – betonowe ekrany dźwiękochłonne. Bo lokatorzy największego bloku w mieście będą mieli za sąsiada ruchliwą ulicę.
Śródmiejska ma mieć długość ok. 500 metrów. Wybuduje ją ta sama firma, która będzie odpowiedzialna za wykonanie drugiego etapu przebudowy centrum Katowic. Wykonawcę poznamy z początkiem 2013 roku. Wtedy także poznamy harmonogram prac przy budowie ulicy Śródmiejskiej. Ma ona połączyć dwukierunkowo Chorzowską z Piotra Skargi. Jeden pas ma mieć szerokość 3,5 metra, a dopuszczalna prędkość wyniesie na Śródmiejskiej 30 km/h. Oprócz drogi powstanie chodnik, ścieżka rowerowa i ekrany dźwiękochłonne.
Śródmiejska na odcinku od ulicy Piotra Skargi do hotelu Silesia będzie miała po 1 pasie ruchu w każdym kierunku. Dalej pojawią się dodatkowe pasy – np. lewoskrętu. Nowa droga będzie biec przez istniejące przy Superjednostce parkingi, a jeden z jej odcinków będzie na tym samym poziomie, co wjazd do parkingów podziemnych pod ogromnym blokiem. Od Superjednostki nową drogę dzielić będzie niewiele ponad 17metrów. Konieczne mogą się więc okazać betonowe ekrany dźwiękochłonne – tym bardziej, że natężenie ruchu na nowej ulicy małe nie będzie. Ma jednak nie być kolejnego architektonicznego koszmarku – beton będzie się kończył na wysokości metra, wyżej będą stelaże i obsadzone zielenią siatki.