Pociągi regionalne nie są zagrożone
– InterRegio są to przewozy łączące województwa między sobą. Dawne pospieszne, cenowo dopasowane do portfela osób – powiedzmy mniej zamożnych. Te połączenia również uruchamiamy, natomiast one nie są objęte umowami z marszałkami. Ich uruchomienie jest w całości pokrywane z biletów i tutaj następuje ich ograniczeni z uwagi na to, że PLK nie wypuściła nam na tory pociągów – wyjaśnia.
Codziennie na śląskie tory wyjeżdża 650 pociągów regionalnych. Jak zapewniają Polskie Linie Kolejowe, wstrzymane pociągi InterRegio nie wyjadą na tory, dopóki firma nie spłaci zadłużenia.
Zarządca kolejowej infrastruktury obliczył, że Przewozy Regionalne, do których należą pociągi InterRegio są jej winne między innymi za użytkowanie torów około 230 milionów złotych. Ze spłatą swoich zobowiązań wobec zarządców kolejowej infrastruktury zwleka także PKP Intercity.