RegionWiadomość dnia

Politycy u stylistów – siła public relations

Jak stale rosnąć w siłę, żeby w kolejnych wyborach zdobyć jak najwięcej procent. Kto prześpi początek kampanii, na finiszu może wszystkiego nie odrobić, dlatego śląscy politycy tłumnie stawiają się u specjalistów od promocji i pijaru.

Chcemy, aby nasza praca wypadała jak najlepiej. Trudno zatem dziwić się temu, że korzystamy z porad fachowców. Tak, ja potwierdza, PO, nasi kandydaci w największych miastach korzystają z porad fachowców – informuje Adam Matusiewicz, wicewojewoda śląski, PO.

W największych miastach, czyli powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takich jak Ruda Śląska. Jej prezydent wiele razy dał dowód na to, że w rady specjalistów może i się wsłuchuje, ale do serca raczej ich sobie nie bierze. Może właśnie dlatego nie boi się snuć bardzo śmiałych wizji. Takich jak ta o miejskim aquaparku.

– W aquaparku jest roślinność śródziemnomorska. Nie trzeba jeździć nad morze śródziemne. Wystarczy trochę wyobraźni, by poczuć się jak w raju – twierdzi Andrzej Stania, prezydent Rudy Śląskiej.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Tyle, że niekoniecznie w tym wizerunkowym raju. Mimo tego, że pan prezydent korzysta z usług profesjonalnej firmy pijarowskiej. Chociaż ani on, ani wspomniana firma oficjalnie się do tego nie przyznają.

Myślę, że wypada raz lepiej, raz gorzej jak każdy. Pan prezydent nie odstaje od przeciętnej w naszym województwie – informuje Daniel Muc, Imago PR.

Pytanie tylko jaka jest ta przeciętna. Na szczytach regionalnej polityki dwa zupełnie różne typy. Wojewoda Zygmunt Łukaszczyk to taki s ‘swój chłop’ – do tańca i różańca, w słońcu i w deszczu. Z kolei marszałek Bogusław Śmigielski raczej stonowany, spokojny, rzec by można przyczajony tygrys, ukryty smok. Żaden z nich pijarowców podobno o zdanie nie pyta.

Tego dnia taki krawat pasuje. Innego dnia, na inne spotkanie taką koszulę, taką minę trzeba zrobić, taką pozę przybrać. Takiej osoby nie ma, z takich usług pan marszałek nie korzysta – zapewnia Aleksandra Marzyńska, rzecznik marszałka woj. śląskiego.

To dokładnie tak jak prezydent Katowic Piotr Uszok.

To zwykle my – dziennikarze – słuchamy, jak rzecznik Piotra Uszoka jednym zdaniem potrafi rozjechać jego oponentów, a padające zewsząd słowa krytyki zbić szczerą, ale jakże celną ripostą.

Powiem wprost, uważam, że pan prezydent Piotr Uszok to najlepszy prezydent Katowic. Nie możemy sobie lepszego wymarzyć. Jego zaangażowanie, pasja rozwoju miasta jest przykładna. Można czerpać tylko wzór i tak też staram się na co dzień czynić – mówi Waldemar Bojarun, rzecznik prezydenta Katowic.

Amen. Ale tyko jeśli chodzi o Katowice. Bo w innych miastach zabiegi wizerunkowe bywają jeszcze bardziej spektakularne.

Czasami nawet wybieramy się z politykami, żeby dobrać odpowiednią garderobę do kampanii wyborczej – informuje Krystian Dudek, specjalista ds. PR.

Bo wprawdzie nie szata zdobi człowieka, to jednak o odpowiedni fason zadbać trzeba.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button