Kraj

Polki niewiele wiedzą o finansach

“Chodzi o przełamanie barier i stereotypowych zachowań kobiet” – dodała. Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.finansekobiet.org.pl, zawierająca porady i praktyczne narzędzia pomagające w zarządzaniu domowym budżetem. Ponadto można tam znaleźć poradnik, zawierający informacje o tym, jak rozwijać umiejętność efektywnego zarządzania osobistym budżetem. Organizowane będą także jednodniowe bezpłatne szkolenia, podczas których kobiety nauczą się samodzielnego podejmowania decyzji finansowych oraz poznają różnice między wieloma usługami finansowymi. Dr Ewa Lisowska ze Szkoły Głównej Handlowej, która przedstawiła wyniki badań, zwróciła uwagę, że jest to pionierskie badanie wiedzy o korzystaniu z produktów bankowych i usług finansowych przez kobiety. Badania pokazały, że ponad 90 proc. Polek ma konto w banku, ale nadal jedna trzecia z nich płaci rachunki za mieszkanie na poczcie. Wśród sposobów płatności dominuje gotówka, a karty kredytowe są traktowane nie jako narzędzie ułatwiające życie, ale jako zabezpieczenie na “czarną godziną”. Dla 60 proc. badanych Polek oferty większości instytucji finansowych są zbyt skomplikowane. 93 proc. kobiet twierdzi, że ich wiedza na temat usług finansowych jest niska albo umiarkowana i mimo, że znają podstawowe produkty, to dokonując wyboru kierują się rekomendacją osób trzecich. 80 proc. nie lubi nadmiernie myśleć o swoich finansach, a tylko 7 proc. uważa się za ekspertkę w tej dziedzinie. Jednocześnie jedna trzecia kobiet jest zainteresowana zwiększaniem swojej wiedzy z zakresu finansów. Ok. 40 proc. kobiet w ogóle nie oszczędza, a 30 proc. tylko gdy ma konkretną potrzebę, zaś 29 proc. stara się odłożyć co miesiąc stałą kwotę pieniędzy.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button