Polska popularna na EXPO

Do połowy lipca odwiedziło go 2 miliony 700 tysięcy osób – poinformowała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Dziennie nasze stoisko przyciąga średnio 35 tysięcy osób. Pawilon cieszy się też dużym zainteresowaniem chińskich dziennikarzy. Do tej pory odwiedziło go 850 żurnalistów z Państwa Środka. W chińskich mediach w tym czasie zostało opublikowanych przeszło 400 artykułów i informacji dotyczących polskiego pawilonu i Polski. Również chińska telewizja pokazywała programy telewizyjne na temat Polski i pawilonu. Łącznie odwiedziło go prawie 250 delegacji zagranicznych.
W polskim pawilonie na EXPO w Szanghaju promowana jest nasza turystyka, gospodarka i regiony. Jak przeczytać można na stronie promującej nasz pawilon: Odpowiedzią Polski na ideę przewodnią Wystawy EXPO 2010 „Lepsze miasto, lepsze życie” jest opowieść o kraju, w którym to ludzie ze swym optymizmem i kreatywnością są największą siłą i wartością miast. Hasło polskiego udziału brzmi bowiem „Polska się uśmiecha”.
W ramach prezentacji odbywają się m.in. wystawy poświęcone polskiej sztuce graficznej, historii kina, koncerty Chopinowskie. Prezentowane są także polskie filmy.
EXPO to także okazja na promowanie poszczególnych miast np. Krakowa, Kielc, Koszalina. Również województwo śląskie miało swoje “5 minut”.
EXPO rozpoczęło się 1 maja a zakończy 31 października.