Region

Pozycjonowanie w Google krokiem do sukcesu

Już dobrych kilka lat temu przedsiębiorcy zrozumieli, że obecność w internecie jest w dzisiejszych czasach właściwie koniecznością. To tam ludzie szukają informacji, kupują, czytają poradniki i artykuły, spędzają wolny czas… Ale sama obecność, czyli założenie  strony internetowej czy  e-sklepu, jest tylko pierwszym krokiem. Kolejnym musi być poinformowanie potencjalnie zainteresowanych o swoim istnieniu. Do tego zaś wykorzystać można tzw. pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie?

Wyszukiwarek używa praktycznie każdy internatura, to one więc stanowią znaczne źródło ruchu na stronę. Marketing w wyszukiwarkach, czyli tzw. SEM,  można zaś podzielić na dwie grupy. Płatną za kliknięcie (Pay Per Click) reklamę oraz wyniki organiczne. Te drugie to po prostu strony pojawiające się naturalnie w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie w Google, bo to wszak ta wyszukiwarka zdominowała internet, pozwala więc sprawić, by nasza strona internetowa pojawiła się u szczytu wyników wyszukiwania na określoną frazę.

Pozycjonowanie może być prowadzone na wiele sposobów, zależnych między innymi od otoczenia konkurencyjnego (czyli tego, jak popularna jest dana fraza). Strategie dotycząc pozycjonowania polegają między innymi na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do witryny, których źródłami mogą być artykuły sponsorowane, zewnętrzne blogi czy fora tematyczne. Tak zwany profil linkowy musi być nie tylko wartościowy, ale też zróżnicowany, sprawiający wrażenie naturalnego. Do tego dochodzi oczywiście praca nad samą stroną, czyli jej optymalizacja, dopasowanie treści do użytkownika, regularne publikowanie nowej. Pozycjonowanie e-commerce, czyli sklepów internetowych, nie może też pomijać wartościowych opisów produktów. Najlepiej unikalnych, czyli tworzonych wyłącznie na potrzeby danego sklepu, jednocześnie przyjaznych dla czytelnika i zawierających odpowiednio dobrane frazy kluczowe.

Pozycjonowanie lokalne szansą dla mniejszych firm

Sam proces pozycjonowania jest długotrwały; zazwyczaj dopiero po kilku miesiącach widoczne są jego skutki. Chociaż przed rozpoczęciem tego procesu przeprowadzany jest audyt SEO, to i tak nigdy nie można określić ze stuprocentową pewnością jak długo potrwa i na ile będzie skuteczny. Ale pozycjonowanie wcale nie jest zarezerwowane wyłącznie dla największych sklepów czy firm. One   walczą o uwagę klientów z całego kraju, pozycjonując się na dziesiątki, setki i tysiące fraz. Nie oznacza to, że mniejsze firmy są z góry skazane na przegraną. Mogą stosować inne taktyki pozycjonowania, szukać swoich nisz, fraz bardziej specjalizowanych, a przez to mniej popularnych, chociaż w większej skali również generujących atrakcyjny ruch do witryny.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Dla firm działających na mniejszym obszarze idealne jest zaś  pozycjonowanie mapy Google, czyli lokalne. Dzięki niemu trafiają ze swoją ofertą do osób poszukujących produktu/usługi/firmy np. we własnej miejscowości. W bliskiej odległości, gdzie mogą łatwo podjechać, zapoznać się z ofertą, porozmawiać z obsługą, szybko załatwić sprawę, mieć możliwość łatwego kontaktu na późniejszych etapach, liczyć na sprawną obsługę posprzedażową. Pozycjonowanie lokalne, w tym przez mapy Google, jest też stosunkowo niedrogie w porównaniu z działaniami prowadzonymi na terenie całego kraju. To zaś, dla firm „miejscowych” jest przecież często naprawdę niepotrzebne, a skupienie się na rynku lokalnym przyniesie dużo lepszą stopę zwrotu z inwestycji. Bo tym właśnie jest pozycjonowanie – inwestycją w przyszłość firmy.

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button