Pozytywna energia nominowana w konkursie „Złote Formaty”
Kampania „Śląskie. Pozytywna energia” trwała od 2 kwietnia do 10 maja 2008. Skierowana była do mieszkańców regionu. Prezentowano województwo jako pełne pozytywnej energii, radosne, pewne siebie i wesołe, a jego mieszkańców, jako ludzi z poczuciem humoru, potrafiących również na siebie samych spojrzeć z dystansem. Taki wizerunek marki „Śląskie” jest konsekwencją przyjętej strategii komunikacji marketingowej województwa. W jej ramach wykorzystano różnorodne nośniki reklamowe i przeprowadzono liczne akcje specjalne.
Kampania oparta była na siedmiu projektach graficznych, które pojawiły się na 200 billboardach, 160 tablicach tzw. citylightach, 25 reklamach na autobusach miejskich oraz w prasie. W reklamach wystąpili członkowie znanego, wywodzącego się z Cieszyna, kabaretu Łowcy.B.
Każdy z projektów w przewrotny sposób odnosił się do nazwy wybranych miast, pokazując za ich pomocą jeden z pozytywnych aspektów województwa. W ramach kampanii emitowane były również spoty radiowe. Na stronie internetowej www.gosilesia.pl przeprowadzono, nawiązujący do tej koncepcji konkurs dla mieszkańców. Emitowany był również 8-sekundowy telewizyjny baner sponsorski. Kampania objęła też szereg działań z zakresu marketingu bezpośredniego: akcja „Fotoboard”, „Autostopowicze” oraz „Naklejka”. Kampanię zakończyła „Tour de Śląskie” – rowerowa impreza w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie.
Konkurs Złote Formaty jest przeglądem osiągnięć promocyjnych polskich miast. Skierowany jest do samorządów oraz urzędów marszałkowskich. Dotychczas do dwóch edycji konkursu ponad 200 samorządów przesłało 317 projektów. Konkurs jest jednym z elementów Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
W czasie zeszłorocznej edycji Województwo Śląskie prezentowało „Strategię komunikacji marketingowej w zakresie atrakcyjności turystycznej województwa śląskiego” oraz szczegóły wizerunkowej kampanii promocyjnej regionu. „Projekty przedstawione do oceny dowodzą swoim poziomem, że promocja w polskich miastach i regionach rozwija się niezwykle dynamicznie. W działaniach widać strategiczne myślenie. Mamy poczucie, że dla wielu z tych projektów inspiracją była wiedza zaczerpnięta podczas poprzednich edycji Festiwalu. Cieszy nas także, że wiele miast wzięło w konkursie udział już po raz trzeci” – powiedział Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce, organizatora konkursu.
NOMINACJE (kolejność alfabetyczna):
Kategoria: DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX
* Gdańsk – Całokształt działań promocyjnych
* Lublin – Marka Lublin
* Rybnik – Promocja budowy kanalizacji sanitarnej w Rybniku
* Szczecin – Floating garden 2050
* Województwo Śląskie – Śląskie. pozytywna energia
Kategoria: OUTDOOROWA KAMPANIA REKLAMOWA:
* Gdańsk – “Jestem z Gdańska”
* Katowice – “Studiuj w Katowicach”
* Lublin – Kampania Miasta Lublin (Lublin – Nieziemskie klimaty, Lublin – Wielkie dzieje się)
* Województwo Małopolskie – “Małopolska na Zawsze”
* Województwo Śląskie – “Śląskie. pozytywna energia”
Kategoria: EVENT:
* Bytom – “XV Edycja Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej”
* Gdańsk – “Ekspres Solidarności”
* Gdynia – “Gdynia Design Days 2008”
* Szczecin – “Wydarzenie prezentujące wizję Floating garden 2050”
* Województwo Wielkopolskie – “Obchody 90 rocznicy Powstania Wielkopolskiego”
Kategoria: WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:
* Katowice – “Gra planszowa – moje miasto Katowice”
* Łódź – “Seria komiksów – City stories”
* Płock – “Książka – Gwiazdy w Wiśle, Baśnie i legendy o Płocku”
* Warszawa – “Audiobook (mp3) – szlakiem Fryderyka Chopina”
* Województwo Podkarpackie – “Folder – Konna Przygoda”
* Żagań – “Film i wydawnictwo – Wielka ucieczka”
Kategoria: SERWIS INTERNETOWY:
* Łódź – www.lodz2016.com
* Płock – www.plock24.pl
* Sopot – www.sopot.pl
* Województwo Pomorskie – www.shopandsee.eu
* Województwo Kujawsko – Pomorskie – www.visitkujawsko-pomorskie.pl
Ogłoszenie laureatów III edycji konkursu nastąpi 22 kwietnia 2009 roku podczas uroczystej Gali Festiwalu Promocji Miast i Regionów w Warszawie. Nagrodą w konkursie Złote Formaty 2009, oprócz statuetek i dyplomów, jest możliwość przeprowadzenia różnych kampanii reklamowych na koszt organizatora.