Prestiżowe wyróżnienie ekologiczne dla polskiej marki
Myśląc o ekologii rzadko kiedy przychodzi nam do głowy skojarzenie z konkretnym państwem. Tymczasem Niemcy to jeden z krajów, który ekologię traktuje bardzo poważnie. Pod koniec lat 70. ubiegłego wieku nasi zachodni sąsiedzi opracowali certyfikat Blue Angel, który do dzisiaj jest jedynym z najważniejszych odznaczeń przyznawanych produktom spełniającym wysokie wymagania w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Przez 40 lat certyfikat ten przyznano 12.000 produktów pochodzących z 1.600 firm. Od niedawna symbol niebieskiego anioła znajduje się na podkładach pod panele winylowe produkowanych przez polskiego producenta – markę Arbiton – Multiprotec Vinyl Click Antislip, Multiprotec Vinyl Click i Multiprotec Vinyl Click Hardlay. Co to oznacza w praktyce?
Od 1978 roku Blue Angel stanowi wyznacznik dla produktów i usług przyjaznych dla środowiska, wyłanianych przez niezależny zespół ekspertów, według ustalonych i publicznie dostępnych kryteriów. Zasady i kryteria przyznawania tego prestiżowego odznaczenia koncentrują się przede wszystkim na procesie przetwarzania surowców i wytwarzania produktu ostatecznego pod kątem minimalizacji jego negatywnego wpływu na środowisko naturalne w całym procesie produkcji.
Podkłady podłogowe z prestiżowym certyfikatem
„Trzy nasze podkłady do paneli winylowych z grupy Multiprotec otrzymały certyfikat, który nie tylko jest najważniejszy i najstarszy dla światowej ekologii. Jego kryteria przyznawania posłużyły nawet do stworzenia normy ISO, na której opierają się inne, globalne oznakowania ekologiczne. Podczas kwalifikowania wyrobów ocenia się: oszczędność surowca, redukcję zanieczyszczeń, ograniczenie hałasu w procesie produkcji, eliminację lub ograniczenie ilości odpadów i możliwość ponownego ich użycia. Podkłady Multiprotec są jednymi z nielicznych polskich produktów, które otrzymały ten certyfikat” – komentuje Artur Tomikowski, Marketing Director marki Arbiton. „Ważne jest dla nas, aby nasz podkład pod panele winylowe był bezpieczny dla użytkownika, a proces produkcji nie wpływał w istotny sposób na nasze środowisko. Dlatego regularnie wprowadzamy szereg innowacji, które sprawiają, że jesteśmy coraz bardziej ekologiczni. Blue Angel to sygnał informujący konsumenta, że nasze podkłady połogowe są bezpieczniejsze od innych wyrobów tego samego rodzaju. Produkty z oznaczeniem Blue Angel charakteryzują się niezwykle niskim poziomem emisji, zapewniając zdrowy klimat w pomieszczeniach.” Dodaje Artur Tomikowski.
Blue Angel to oznaczenie ekologiczne, formalnie należące do rządu federalnego Niemiec. Certyfikat ten wyznacza wysokie standardy w zakresie projektowania produktów przyjaznych dla środowiska i przez ostatnie 40 lat sprawdził się jako narzędzie wspierające ideę zrównoważonej konsumpcji. Obecnie kryteria certyfikacji Blue Angel zostały opracowane dla ponad 100 kategorii wyrobów i usług. Są wśród nich między innymi produkty codziennego użytku, meble, drewno, papier czy wyroby z tworzyw sztucznych. Logo nawiązuje do logotypu Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP). Zewnętrzny pierścień zawiera słowa „NIEBIESKI ANIOŁ” i „NIEMIECKIE OZNACZENIE EKOLOGICZNE”. Produkty oznaczone symbolem Blue Angel są bardziej przyjazne dla środowiska i zdrowsze niż inne produkty w tej samej kategorii.
Wszystkie trzy podkłady podłogowe Arbiton przeznaczone dla paneli winylowych, które otrzymały certyfikat Blue Angel to podkłady poliuretanowe-mineralne (PUM). Rewelacyjnie wyciszają, zwiększają trwałość podłogi, chronią zamki paneli oraz są idealne do zastowowania wraz z instalacją ogrzewania podłogowego. To produkty bardzo zaawansowane technologicznie, przygotowane do ochrony najdroższych, najbardziej wymagających paneli winylowych na rynku. Najlepsze podkłady PUM zawierają zintegrowaną folię paroizolacyjną i taśmę klejącą, dzięki czemu nie tylko ułatwiają montaż, ale też zapewniają 100% ochronę podłogi.
Cyfryzacja, globalizacja rynków i złożone łańcuchy dostaw to wyzwania dla współczesnej ekologii. Etykieta środowiskowa pomaga kształtować zmiany w gospodarce w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju oraz promować innowacyjne produkty spełniające restrykcyjne normy środowiskowe.
źródło: artykuł partnera