Promocja miast. Katowice poza czołówką

Mimo intensywnej kampanii “Katowice, miasto wielkich wydarzeń” oraz “Studiuj w Katowicach”, miastu nad Rawą nie udało się zdobyć uznania wśród dziennikarzy z całej Polski w audycie agencji Ciszewski PR.
Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl Wrocław uzyskał najwyższą notę w dwóch spośród sześciu pytań zamkniętych – najwyżej oceniono jakość działań promocyjnych tego miasta i jakość informacji przekazywanych przez jego urząd. Warszawa okazała się najlepsza pod względem dostępności do informacji i jakości materiałów prasowych. Gdańsk otrzymał najwyższe oceny za szybkość i sposób komunikacji.
Ocena działań promocyjnych większych miast – źródło: wirtualnemedia.pl
Pod względem szybkości udzielania na zadane przez media odpowiedzi najlepiej wpadły Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Poznań. Jeśli chodzi o materiały promocyjne dziennikarze najwyżej ocenili jakość materiałów prasowych Warszawy.
Szansą dla Katowic wydaje się jednak trend, który władze zapoczątkowały zupełnie niedawno dzięki koncertom Feel, Boba Geldofa czy Festiwalowi Nowa Muzyka. Ponad połowa dziennikarzy stwierdziła, że najskuteczniejszą formą promocji jest organizowanie dużych imprez masowych.
Budżet promocyjny Katowic wyniósł 3 mln zł. Więcej wydały między innymi Bydgoszcz czy Lublin