KrajRegion

Promocja stron w Internecie

Prowadzisz biznes internetowy, ale nadal brakuje Ci napływu nowych klientów? Problem może leżeć w niewystarczającej promocji. Jak o nią zadbać? Tu sprawa jest prosta i skomplikowana zarazem. Prosta, ponieważ istnieje wiele kanałów marketingowych dostępnych niemal dla każdego. Skomplikowana – ponieważ dla maksymalizacji efektów korzystać z nich należy w sposób starannie zaplanowany.

 

Pozycjonowanie stron internetowych

Jedną z najbardziej podstawowych form promocji jest pozycjonowanie stron WWW. Warto o nim myśleć już od samego początku, zwłaszcza że to działanie długofalowe, którego efekty pojawiają się z pewnym opóźnieniem. Jednak o ile na początku trzeba zainwestować, to im dłużej trwają działania SEO, tym bardziej się opłacają. Dzięki nim łatwiej sprowadzić na stronę osób szukających bardzo zróżnicowanych informacji powiązanych tematycznie z ofertą firmy.

Mówiąc o SEO, warto wspomnieć także o dwóch istotnych obszarach, jakim są pozycjonowanie szerokie oraz pozycjonowanie lokalne. To pierwsze pomaga dotrzeć do osób wpisujących w wyszukiwarkę bardzo doprecyzowane słowa kluczowe, niszowe, ale tez świadczące o tym, że dana osoba może być już dość poważnie zainteresowana produktem. Z kolei pozycjonowanie lokalne pomaga dotrzeć do osób, które szukają informacji typowo powiązanych z danym regionem.

Co istotne, działania takie powinny zostać poprzedzone odpowiednimi przygotowaniami. Profesjonaliści na starcie wykonują audyt SEO, który wskaże ewentualne problemy z witryną i zasugerują możliwe do wprowadzenia zmiany. Na tej podstawie jest wykonywana optymalizacja sklepów internetowych i stron innego typu, co później przekłada się na łatwiejsze uzyskiwanie widoczności w Google. Sam cennik pozycjonowania jest

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Kampanie Google Ads

Pozycjonowanie stron WWW to nie wszystko. Drugą istotną formą promocji wyszukiwarkowej są reklamy Google Ads. W porównaniu do pozycjonowania pozwalają na uzyskiwanie natychmiastowych efektów.

Jednak w żadnym razie nie należy tej formy promocji traktować jako zamiennika pozycjonowania. Wręcz przeciwnie – te dwie formy promocji znakomicie się uzupełniają. Z jednej strony Google Ads pozwala uzyskać widoczność od razu, z drugiej – w skali roku czy dwóch SEO okazuje się tańsze.

Warto również zauważyć, że reklamy Google Ads to świetny mechanizm testujący możliwości konkretnych słów kluczowych. Dzięki nim można weryfikować nie tylko to, na ile często są one wyszukiwane, lecz również to, jak dobrze konwertują na stronie (oczywiście pod warunkiem, że został prawidłowo zainstalowany i skonfigurowany skrypt Google Analytics, a następnie prowadzona była prawidłowa i dokładna analityka – to jednak jest standardem w działaniach profesjonalnych agencji interaktywnych, takich jak Widoczni). W ten sposób łatwo odseparować grupy fraz, na których warto się koncentrować, ale i tych, których promocja może się okazać kompletnie zbędna.

Warto zresztą zauważyć, iż Google Ads przydaje się w przypadku promocji w raramach real-time marketingu, czyli tam, gdzie właśnie efekt natychmiastowej widoczności wyników jest kluczowy.

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button