Pyrzowice: Nowa płyta postojowa nabiera kształtu
Nowa płyta ma mieć powierzchnię 20 tys. m.kw. i pomieści trzy spore samoloty – np. Airbus A320 czy Boeing 737 lub 2 samoloty kodu D -np. Boeing 757. Docelowo rozbudowywana płyta będzie miała powierzchnię 110 tys. m kw. i będzie mogło z niej skorzystać jednocześnie 13 samolotów.
Płyta postojowa to swoisty parking dla samolotów, ale nie ma nic wspólnego ze zwykłymi parkingami jakie znamy. Najlepszy dowód to skomplikowana budowa poszczególnych warstw, z których będzie się składała – warstwa stabilizacji podłoża z mieszanki betonowej popiołowo-żużlowej, warstwy odsączającej i mrozoochronnej oraz dwóch warstw z betonu. Na szczęście ogromnych ilości betonu cementowego nie trzeba do Pyrzowic dowozić, bo lotnisko ma swój własny węzeł betoniarski, w którym wytwarzany jest materiał potrzebny do wylania płyty. Prace przy modernizacji dróg kołowania i płyty postojowej przekroczyły już 20% zakładanego planu.