Kraj

"Metro": Jak uczą polskie gimnazja

Naukowcy podzielili szkoły na:
szkoły sukcesu – do których trafiają uczniowie z wysokimi wynikami z podstawówki, a gimnazja wykorzystują ich potencjał;
wspierające – przyjmują słabych uczniów, ale pomagają im się poprawić;
neutralne – ich uczniowie kończą szkołę z podobnymi wynikami, z jakimi ją zaczynali;
wymagające pomocy – szkoła nie umie sprawić, by uczniowie choć trochę poprawili słabe wyniki, z którymi do niej przyszli;
niewykorzystanych możliwości – z podstawówki przychodzą nieźli uczniowie, ale na testach gimnazjalnych wypadają słabo.

CKE co prawda nie zrobiła ogólnopolskich zestawień, ale Anna Rappe z zespołu, który przeprowadzał badania przyznaje, że największą grupę stanowią szkoły neutralne, czyli takie, które dla swoich uczniów robią niewiele. Kiepskim szkołom mają pomóc kuratoria. – Przeanalizujemy dane i wspólnie z dyrektorami szkół zastanowimy się, co robić – mówi Andrzej Kulwatycki, rzecznik mazowieckiego kuratorium. Pracować będzie też CKE. We wrześniu opublikowane będą kolejne wyniki gimnazjów (z lat 2005 i 2007), a najpewniej do końca roku pierwsze wyniki liceów – zapowiada “Metro”.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button