KrajWiadomość dnia

"Metro": Przeniesienie numeru, proszę czekać

Miała to naprawić zmiana prawa: 6 lipca weszło w życie rozporządzenie ministra infrastruktury, które daje operatorowi 24 godziny na przeniesienie numeru (liczone od podpisania umowy z nowym operatorem), a także nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z którą operatorzy nie mogą żądać za przeniesienie numeru żadnych opłat.

Ale w praktyce niewiele się zmieniło – klienci alarmują, że o przeniesieniu numeru w ciągu 24 godzin nie ma co marzyć. Udowodnił to serwis telekomunikacyjny Telepolis.pl, który kupił startery każdego z operatorów, spróbował poprzenosić między nimi numery i musiał uporać się z nie lada biurokracją.

– Na Zachodzie to wszystko jakoś udaje się zrobić. Po kupnie nowej aktywacji, stary operator dostarcza nam odpowiedni kod, który podajemy nowemu operatorowi i już o północy tego samego dnia stary numer działa u nowego operatora. U nas to wciąż mordęga, operatorzy są nieprzygotowani do realizacji nowych przepisów – mówi Witold Tomaszewski, redaktor naczelny serwisu Telepolis.pl.

Co zrobić, gdy operator utrudnia nam przeniesienie numeru? Tomaszewski radzi złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej i dodaje, iż z doświadczenia wie, że to przyspiesza sprawę – pisze “Metro”.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button