KrajWiadomość dnia

Raport o polskich hotelach

Obiektywnie najbardziej zadowolonymi gośćmi są Rosjanie, Ukraińcy oraz Łotysze, tuż za nimi plasują się Kanadyjczycy, Brytyjczycy, Węgrzy i Amerykanie. Poziom satysfakcji dla każdej z tych nacji wynosi ponad 85%. Z kolei na drugim biegunie, czyli wśród najbardziej krytycznych klientów, znajdują się Belgowie, Holendrzy i Niemcy oraz goście z południa Europy – Rumuni, Hiszpanie, Portugalczycy i Grecy. Poziom satysfakcji dla tej grupy oscyluje wokół 75%.

Lokalizację, stosunek jakości do ceny i przestronność pokojów w największym stopniu doceniają Rosjanie, a w najmniejszym Holendrzy, Portugalczycy oraz Grecy. Poziom obsługi i ciszę chwalą Łotysze, a krytykują Turcy i Niemcy. Czystość, wygodne łóżko i wyposażenie pokoju należą do najmocniejszych stron polskich hoteli w oczach Ukraińców. Hiszpanie, Grecy i Turcy są natomiast bardziej surowi w ocenie tych usług. Śniadania w Polsce wyjątkowo smakują Kanadyjczykom, nie znajdują za to uznania wśród Hiszpanów.

Polaków, podróżujących głównie w celach biznesowych uznać można na tle pozostałych państw za wymagających klientów. Wśród 30 uwzględnionych w raporcie krajów, Polska znajduje się na 19. pozycji, pomiędzy Finlandią a Danią. Nasze zadowolenie z usług polskich obiektów hotelowych wynosi 80% i jest o 1 punkt procentowy niższe od średniej dla wszystkich krajów. Najwyżej cenimy łóżka, a najniżej wyposażenie pokojów.

Anna Latos, autorka raportu, podsumowuje, że w ogólnej perspektywie nasze hotele najcieplej przyjmowane są przez klientów z Europy Wschodniej oraz z krajów anglosaskich. Zastrzeżenia zgłaszają najczęściej goście z Europy Zachodniej, Południowej oraz krajów śródziemnomorskich. W środku stawki znajdują się turyści ze Skandynawii i Europy Środkowej.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Raport i statystyki dostępne są pod adresem: http://www.staypoland.com/raport.aspx.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button