KrajRegionWiadomość dnia

Remont linii kolejowych z Zawiercia do Jaworzna Szczakowej na półmetku [ZDJĘCIA]

Prace na tym odcinku trwają od połowy ubiegłego roku i obejmują 4 linie kolejowe o łącznej długości 92 kilometrów wraz z infrastrukturą: siecią trakcyjną, przejazdami kolejowymi, peronami, mostami, wiaduktami i przepustami oraz systemem sterowania ruchem pociągów. Od początku realizacji inwestycji wyremontowano już 32 kilometry nawierzchni torowej, 99 rozjazdów i 3 przejazdy. Do użytku został oddany peron na dworcu Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, a obecnie trwa przebudowa kolejnych 7 peronów. Odnowiono także 14 kilometrów sieci trakcyjnej oraz 40 obiektów inżynieryjnych.

ZDJĘCIA: Po wyremontowanej linii kolejowej z Zawiercia do Jaworzna pociągi będą jeździły 120 km/h

Modernizowana trasa pełni bardzo ważną funkcję komunikacyjną w regionie – pozwala na wjazd do Katowic pociągów regionalnych i pośpiesznych od strony Częstochowy i Warszawy, a także jest kolejową obwodnicą towarową Zagłębia Dąbrowskiego i Górnego Śląska. Jej remont usprawni połączenie między województwem śląskim a centralną i północną Polską.

To, co najbardziej ucieszy podróżnych, to możliwości jakie rewitalizacja linii kolejowej Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa da szybkim pociągom. Po zakończeniu remontu możliwe będzie przywrócenie maksymalnych prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich na liniach 1 i 133, 100 km/h dla pociągów towarowych na liniach 1, 133 i 160 oraz 80 km/h dla pociągów towarowych na linii 186. Pasażerowie podróżujący na tej trasie zaoszczędzą sporo czasu, gdyż docelowo podróż z Warszawy do Katowic potrwa niewiele ponad 2 godziny. Polepszy się także komfort i bezpieczeństwo podróży. Po rewitalizacji linii będą nią jeździły nowoczesne pociągi Pendolino. Obecnie w Polsce jest ich już 6. Na Trasę Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa miały ruszyć już w maju – docelowo termin ich wjazdu na śląskie tory wyznaczono na grudzień 2014r.  

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Cała inwestycja, której wartość wynosi 395,3milionów złotych, potrwa do połowy przyszłego roku. 31 marca 2014 roku projekt dostał 321,4 ml złotych dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button