AlarmRegionWiadomość dnia

Ruda Śląska chce uporządkować reklamy. Służyć ma temu tzw. “uchwała reklamowa’

W Rudzie Śląskiej przygotowywana jest tzw. „uchwała reklamowa”. Określi ona zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Władze miasta chcą, żeby mieszkańcy mieli wpływ na kształt tego dokumentu. W tym celu przygotowana została specjalna ankieta, którą można wypełniać  do 14 marca.

 

Podjęcie „uchwały reklamowej” będzie kolejnym krokiem w dążeniu do zapewnienia ładu przestrzennego oraz zachowania walorów architektonicznych i krajobrazowych w Rudzie Śląskiej. Poprawa przejrzystości przestrzeni publicznych to działanie mogące przyczynić się do wzrostu atrakcyjności miasta nie tylko pod względem walorów estetycznych, ale także inwestycyjnych – podkreśla prezydent miasta, Grażyna Dziedzic.

Obecność tablic, szyldów i innych form reklamy w przestrzeni miejskiej to trudny temat. Z jednej strony dla wielu osób psują one estetykę miasta, z drugiej przedsiębiorcy chcą informować o swojej ofercie czy lokalizacji – mówi Michał Pierończyk, zastępca prezydenta miasta ds. zagospodarowania przestrzennego.

Dlatego w tej sprawie szczególnie ważny jest dla nas głos mieszkańców, którzy dzięki ankiecie mogą przekazać nam swoje oczekiwania dodaje.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Podjęcie tzw. „uchwały reklamowej” możliwe jest na podstawie wprowadzonej w 2015 roku nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Uchwała określa zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Zgodnie z ustawą, Rada Miasta musi najpierw przyjąć uchwałę intencyjną w sprawie
przygotowania projektu – w Rudzie Śląskiej nastąpiło to w marcu ubiegłego roku. Dziś rozpoczynają się natomiast badanie ankietowe.

Dzięki zebranym wynikom można będzie odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu użytkownicy przestrzeni publicznych zgłaszają chęć zmiany ich wyglądu w zakresie nośników reklamowych, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń, a także jakie kroki i rozstrzygnięcia należy podjąć na kolejnym etapie prac nad wspomnianą uchwałą – mówi Daniel Nowok, naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury UM.

Udział w badaniu ankietowym można wziąć za pośrednictwem internetu na stronie:
https://goo.gl/forms/M3y6y6TtiHrseKxn2, a także w sposób tradycyjny, wrzucając wypełnioną ankietę do urny znajdującej się przy Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze w budynku Urzędu Miasta przy pl. Jana Pawła II 6.

Wersję papierową można otrzymać w BOM. Można ją również pobrać ze strony www.rudaslaska.pl. Data zakończenia badania to 14 marca br. W przypadku pytań, uwag lub propozycji związanych z zagadnieniami dotyczącymi prac nad uchwałą można kontaktować się z Wydziałem Urbanistyki i Architektury (pokój 320, adres e-mail: architektura@ruda-sl.pl, tel. 32 244 9000 wew. 3203.).

 

(źródło: UM Ruda Śląska)

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button