Ruszą z Kopyta? Gliwicka fabryka Opla z szansami na nowe zamówienia.
Na razie gliwicka fabryka notuje spadek produkcji samochodów w bieżącym roku. Nie tylko ona zresztą, bo pierwszy kwartał 2012 roku większość motoryzacyjnych rynków w Europie zamknęło stratą – ok 20% w stosunku rok do roku. Jednak dla produkującego głównie auta klasy średniej gliwickiego zakładu być może nadchodzą lepsze dni. GM być może przeniesie część produkcji Opla Astry z Niemiec do Polski. Do gliwickiej fabryki miałaby trafić 1/3 produkcji z zakładu w Ruesselsheim do Gliwic. Mogłoby to oznaczać dla Gliwic więcej o 10 tys samochodów zjeżdżających z taśm produkcyjnych rocznie. Dotyczyłoby to około 10 tys. samochodów. Gliwicka fabryka nie wykorzystuje w pełni swoich mocy produkcyjnych, więc przejęcie części produkcji z Niemiec nie stanowiłoby problemu. W Niemczech jednak z takiego obrotu spraw się nie cieszą, bo może to oznaczać rezygnację z planów uruchomienia trzeciej zmian i zwolnienia. Gliwice czekają nie tylko na rozstrzygnięcie tej kwestii, ale także na odpowiedź na pytanie – w jakiej ilości będzie produkowana na Śląsku Astra V generacji. Bo że będzie – to wiadomo od dawna, ponieważ tu właśnie powstaje flagowy model Opla w swojej czwartej odsłonie.