Ruszyła kampania Nie daj się złodziejowi

Kampania obejmuje kilka tysięcy plakatów, które w kwietniu znajdą się w katowickich autobusach i tramwajach, ponad 40 tysięcy ulotek i naklejek informacyjnych oraz kilka tysięcy kart i innych materiałów promocyjnych przypominających o zagrożeniu kieszonkowcami.
Organizatorzy apelują o ostrożność i uwagę w zatłoczonych środkach komunikacji oraz przypominają podróżnym, jak uchronić się przed złodziejami kieszonkowymi. Sprawcy zwykle wykorzystują nieuwagę pasażerów, korzystają z tłoku na dworcach, peronach, przystankach i w sklepach. Okradają pasażerów i klientów sklepów z pieniędzy, kart bankowych i dokumentów.
Pamięć o tym, jak uchronić się przed kieszonkowcem staje się ważniejsza szczególnie, gdy zabiegani, zamyśleni nie zawsze zwracamy uwagę na to, co dzieję się wokół nas. W autobusie, tramwaju czy w pociągu nie patrzymy, kto koło nas stoi. Nadarzającą się okazję wykorzystują niestety złodzieje kieszonkowi