Śląscy internauci prostują obraz Śląska

„Brudny, szary, okropny”, tak postrzegany jest Górny Śląsk przez mieszkańców innych regionów. Badania przeprowadzone kilka lat temu przez Krzysztofa Gwosdza wskazują jednoznacznie, że mieszkańcy innych województw utożsamiają Śląsk jedynie jako obszar przemysłowy.

Śląscy internauci nie zgadzają się z takim obrazem swojego regionu. By go zmienić przygotowali kilka tygodni temu prostą grę zręcznościową, której celem jest dosłowne wyprostowanie obrazu/wizerunku Śląska, a później przesłanie go w formie pocztówki do internautów z innych części Polski. Partnerem szybko rozwijającego się projektu został Urząd Miasta Ruda Śląska. W ciągu niespełna dwóch tygodni istnienia strony odwiedziło ją ponad 2500 osób, które wysłały ponad 2000 pocztówek, a jak mówią inicjatorzy akcji zainteresowanie internautów stale rośnie. – Bardzo aktywnie biorą udział w akcji. Szukają plusów regionu, proponują dalsze działania i oferują chęć współpracy – tak o działaniach internautów mówi Artur z kolektywu Partyzantz.

Publikacja w mediach sprawiła, że pojawiło się wiele pozytywnych i popierających akcję głosów. Postanowiliśmy wynagrodzić internautom ich trud oraz chęć poprawy wizerunku Górnego Śląska i ufundować wycieczkę po naszym regionie dla dwójki osób wskazanych przez internautę, który wyśle najwięcej pocztówek – mówi Renata Młynarczuk, z rudzkiego Urzędu Miasta z Wydziału Rozwoju Miasta.

Wycieczka będzie okazją dla adresatów pocztówek zobaczenia prawdziwego oblicza Śląska. Zjadą do zabytkowego szybu kopalni Guido, zjedzą obiad w rudzkiej dzielnicy Wirek w Kuźni Smaku przy ulicy Kubiny, pospacerują w jednym z największych parków miejskich w Europie, a także doświadczą szeregu innych atrakcji umiejscowionych w naszym regionie. Sponsorem wycieczki jest Urząd Miasta w Rudzie Śląskiej, który za dwa tygodnie ogłosi nazwiska zwycięzców.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śląscy internauci prostują obraz Śląska

„Brudny, szary, okropny”, tak postrzegany jest Górny Śląsk przez mieszkańców innych regionów. Badania przeprowadzone kilka lat temu przez Krzysztofa Gwosdza wskazują jednoznacznie, że mieszkańcy innych województw utożsamiają Śląsk jedynie jako obszar przemysłowy.

Śląscy internauci nie zgadzają się z takim obrazem swojego regionu. By go zmienić przygotowali kilka tygodni temu prostą grę zręcznościową, której celem jest dosłowne wyprostowanie obrazu/wizerunku Śląska, a później przesłanie go w formie pocztówki do internautów z innych części Polski. Partnerem szybko rozwijającego się projektu został Urząd Miasta Ruda Śląska. W ciągu niespełna dwóch tygodni istnienia strony odwiedziło ją ponad 2500 osób, które wysłały ponad 2000 pocztówek, a jak mówią inicjatorzy akcji zainteresowanie internautów stale rośnie. – Bardzo aktywnie biorą udział w akcji. Szukają plusów regionu, proponują dalsze działania i oferują chęć współpracy – tak o działaniach internautów mówi Artur z kolektywu Partyzantz.

Publikacja w mediach sprawiła, że pojawiło się wiele pozytywnych i popierających akcję głosów. Postanowiliśmy wynagrodzić internautom ich trud oraz chęć poprawy wizerunku Górnego Śląska i ufundować wycieczkę po naszym regionie dla dwójki osób wskazanych przez internautę, który wyśle najwięcej pocztówek – mówi Renata Młynarczuk, z rudzkiego Urzędu Miasta z Wydziału Rozwoju Miasta.

Wycieczka będzie okazją dla adresatów pocztówek zobaczenia prawdziwego oblicza Śląska. Zjadą do zabytkowego szybu kopalni Guido, zjedzą obiad w rudzkiej dzielnicy Wirek w Kuźni Smaku przy ulicy Kubiny, pospacerują w jednym z największych parków miejskich w Europie, a także doświadczą szeregu innych atrakcji umiejscowionych w naszym regionie. Sponsorem wycieczki jest Urząd Miasta w Rudzie Śląskiej, który za dwa tygodnie ogłosi nazwiska zwycięzców.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button