Z początkiem października zadebiutowała aplikacja mobilna dla użytkowników systemu Impuls EVO od BPSC. Ekrany Startowe w wersji mobilnej to nowe podejście do zarządzania firmą produkcyjną. Przy jej tworzeniu, katowicka spółka ściśle współpracowała z kilkukrotnie nagradzanym softwarehousem Netizens, który ma w swoim portfolio rozwiązania dla takich koncernów jak Lexus, Twitter czy ING.
ZOBACZ TAKŻE: Fundacja TVS rusza z pomocą szpitalom w czasie pandemii COVID!
Cyfrowa transformacja zatacza coraz szersze kręgi w biznesowym świecie. W ostatnich latach technologia potaniała, koszty zakupu maszyn, urządzeń znacznie spadły i stanowią zaledwie ułamek dawnych sum.
– Ostatnie miesiące skutecznie wyciszyły głosy sceptyków procesu cyfryzacji przedsiębiorstw. Pandemia okazała się brutalnym testem dla setek tysięcy firm, które musiały poradzić sobie w nowej rzeczywistości. Przedsiębiorstwa, które nie stroniły od innowacji, lepiej radzą sobie z adaptacją do nowych warunków biznesowych – wyjaśnia Rafał Orawski, Prezes BPSC i dodaje – Globalnym trendem stało się rosnące zapotrzebowanie na informację wspierającą proces zarządzania, i to na wielu poziomach. Podobnie było z narzędziami pozwalającymi na pracę w modelu klasycznym, zdalnym czy mieszanym, którymi firmy były i nadal są bardzo zainteresowane – tłumaczy Prezes śląskiej spółki. Kierowana przez niego firma kilka miesięcy temu zaprezentowała nową wersję systemu ERP Impuls EVO.
To jednak nie koniec nowości od katowickiego producenta oprogramowania ERP. By sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku produkcyjnego, w październiku udostępniono klientom BPSC aplikację Ekrany Startowe, która dostępna jest zarówno na systemy mobilne Android, jak i iOS. Appka, stworzona z myślą o smartfonach, jest ściśle związana z wydaną w połowie roku najnowszą edycją systemu Impuls EVO.
Ekrany Startowe
Na przestrzeni ostatnich lat znacząco wzrosło nasycenie systemami klasy ERP. Dziś w 54% średnich firm pracuje się z systemem zintegrowanym. Jednak jedna rzecz to mieć, a druga potrafić wykorzystać. Dlatego na początku dekady zaledwie 1 na 5 przedsiębiorstw (22%) zatrudniających od 50 do 249 pracowników wykorzystywało możliwości ERP-a, sporo na tym tracąc. Brak kompletnej wiedzy, dotyczącej działania firmy produkcyjnej to ryzykowna gra, na której biznes może sporo stracić. Szczególnie biorąc pod uwagę ostatnie trendy, wskazujące na to, że odchodzi się od masowości, na rzecz produkcji krótkoseryjnej. To zaś rodzi zapotrzebowanie na dane dzięki, którym można w bardzo szybkim czasie podejmować trafne decyzje, reagować i modyfikować procesy oraz procedury. Takich danych dostarcza właśnie system zintegrowany.
– Wchodzimy w nowy etap rozwoju ERP-ów, gdzie przejrzystość i dostępność informacji jest równie ważna jak gromadzenie i analizowanie danych. Jednocześnie dostęp do nich powinien być spersonalizowany oraz dostosowany do poziomu stanowiska, kompetencji i preferencji. A co jest łatwiej dostępne niż smartfon, który nieustannie spoczywa w naszej kieszeni? – retorycznie pyta Błażej Migoń, Product Manager BPSC.
Śląski dostawca, sugerując się tą wskazówką, przygotował aplikację mobilną Ekrany Startowe:
– Kierowaliśmy się chęcią wykorzystania najlepszych praktyk UXowych i rekomendacjami ekspertów, by stworzyć rozwiązanie, które skomplikowane dane o zawiłych powiązaniach przedstawi w przystępnej formie. Zauważyliśmy brak takiego systemu na rynku aplikacji dla produkcji. Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować rozwiązanie funkcjonalne i praktyczne, a przy tym wartościowe zarówno dla kadry kierowniczej, jak i pracowników niższego szczebla – opisuje Błażej Migoń, który był odpowiedzialny za koordynacje prac w zespole pracującym nad rozwiązaniem.
Aplikacja Ekrany Startowe kładzie duży nacisk na intuicyjność obsługi, oferując przyjazny użytkownikowi i przejrzysty interfejs. Wskaźniki, które są prezentowane, dopasowane są do odbiorcy i pełnionej przez niego funkcji w przedsiębiorstwie. W tym celu BPSC przygotowało zestaw predefiniowanych i standardowych ekranów dla Zarządu, Dyrektora Produkcji i Pracownika szeregowego. Jednak na tym nie koniec, ponieważ każdy z użytkowników będzie mógł dodatkowo konfigurować układ dashboardu i dopasowywać go do specyfiki firmy, pełnionej w organizacji roli i swojego zapotrzebowania na informację.
Zjadliwość formy
Prace nad rozwiązaniem prowadzone były od dłuższego czasu, a finalnie zakończyły się we wrześniu, kiedy aplikacja trafiła do finalnych testów. Ekrany Startowe są owocem współpracy między BPSC, a Netizens. Dlaczego śląski dostawca systemu zdecydował się na współpracę z właśnie tą firmą? Błażej Migoń, Product Manager BPSC wyjaśnia:
– Stworzyć aplikację mobilną może każdy programista znający stosowny język programowania. Jednak doszliśmy do wniosku, że kluczem do sukcesu tego typu formy dostarczania danych – czyli poprzez telefon komórkowy – jest użyteczność i „zjadliwość” tej formy. Dlatego właśnie przeszukaliśmy rynek w celu znalezienia partnera, który dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem stworzy razem z nami taką aplikację. Netizens spełnił nasze oczekiwania, nie zawiedliśmy się. – kończy Product Manager.
Netizens to doświadczony i wielokrotnie nagradzany softwarehouse w obszarze rozwiązań mobilnych. Jak mówią przedstawiciele tej firmy:
– Dzięki współpracy z tak doświadczonym partnerem, jakim jest katowickie BPSC, również i my mogliśmy się wiele nauczyć. To dobrze, że branża produkcyjna nie stroni od nowoczesnych rozwiązań z zakresu app developmentu. Liczymy na to, że inicjatywa, jaką podjął nasz partner, oswoi ten sektor z innowacją użytkową, jaką oferują aplikacje mobilne i wprowadzi do rodzimej branży produkcyjnej nowe, przyjazne i użyteczne rozwiązania – podsumowuje Witold Kempa, prezes Netizens.
źródło: materiały prasowe
Pierwszy pacjent już w poniedziałek? Tymczasowy szpital w MCK w Katowicach już gotowy [WIDEO]
Sondaż: Tracą PiS i Platforma. Kto wszedłby teraz do Sejmu?
W tym sezonie piłkarska ekstraklasa z rekordowo krótką przerwą zimową!