Spadła sprzedaż najtańszych wódek
Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego Leszka Wiwały Polacy z jednej strony ograniczyli spożycie, a z drugiej strony część konsumentów, mogła przejść z zakupami do szarej strefy, która już ma 10 procent udziałów w rynku.
Według Wiwały rynek wódki w Polsce osiągnął już poziom nasycenia. “Największy potencjał wzrostu mają wódki ze średniej i wyższej półki cenowej, podobnie jak whisky, której popularność rośnie nieprzerwanie od wejścia Polski do Unii Europejskiej” – mówi Leszek Wiwała “Pulsowi Biznesu”.
Gazeta dodaje, że nawet na kurczącym się rynku można szybko zwiększyć sprzedaż wódki. Świadczą o tym przykłady takich firm jak Grupa Sobieski czy Diageo. Pierwsza chwali się, że jej Krupnik jest najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce. Druga szybkim wzrostem sprzedaży wódki Smirnoff Black. Więcej na ten temat – w “Pulsie Biznesu”.