Region

Spodek w logo Katowic

Jak wyjaśnił szef Fourtki, Krzysztof Pietrek, minimalistyczny element graficzny logo składa się z czterech elementów – główny zarys Spodka tworzy niebieska zawinięta strzałka. Charakterystyczna kopuła hali jest niebiesko-zielona, natomiast część podstawy obiektu – żółta. Samorządowcom zależało, by logo zachowało dotychczasową kolorystykę miasta. Według Pietrka, niebieski kolor Spodka – zgodnie z symboliką kolorów – oznacza przestrzenność i powietrze Katowic, a zielone i żółte elementy to odpowiednio świeżość, rozwój i życie oraz bogactwo, wiedza i doświadczenie tego miasta. Nazwa „KATOWICE” może być umieszczona pod symbolem Spodka, albo z jego prawej strony; samodzielnie, bądź z dopiskiem „.eu”. Prosta, bezszeryfowa czcionka ma symbolizować wielkość miasta, wyszczuplony krój ma oznaczać młodość i ośrodek uniwersytecki, natomiast zielona barwa ma kojarzyć się z licznymi terenami zielonymi, sportem i rekreacją. Mimo wagi znaczenia przyjętej kolorystyki logo, projektanci zapewnili, że zostało ono przygotowane tak, aby dobrze wyglądało zarówno w wersji kolorowej, ale też monochromatycznej, czyli jednobarwnej. Prezydent Katowic Piotr Uszok podkreślił, że przy wyborze elementu graficznego samorządowcy nie brali pod uwagę innego symbolu niż Spodek. Uszok wyjaśnił, że w badaniach poprzedzających działania promocyjne Katowic, właśnie ten obiekt był wskazywany jako powszechnie rozpoznawalny. Władze Katowic przystąpiły niedawno do przygotowywania strategii promocji miasta, która w dłuższej perspektywie ma zmienić jego wizerunek. Zamiast zanieczyszczonego i zdegradowanego centrum przemysłu ciężkiego, Katowice chcą być postrzegane jako nowoczesny, zielony ośrodek usług, nowoczesnych technologii, sportu i edukacji akademickiej. Mówiąc o symbolice Spodka zawartej w nowym logo, Uszok podkreślił znaczenie położenia hali w ścisłym centrum miasta, które w najbliższych latach ma zostać radykalnie przebudowane. Katowice miały już w przeszłości logo, choć tylko okazjonalnie – powstało przed dziesięciu laty z okazji 130. rocznicy nadania praw miejskich i nie było wykorzystywane później. Projektant nowego logo został wybrany bez przetargu – ponieważ wartość zamówienia nie przekroczyła 5 tys. zł

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button