Region

Sport, a duże pieniądze

Sport to także ogromne pieniądze, a pieniądze to sponsorzy i marketing. Bez tego nie byłby możliwy żaden sport zawodowy.

Od jakiegoś roku czasu widzimy, że jest mnóstwo osób, grup i firm, które są zainteresowane tematem. Powstało kilkanascie agencji marketingu sportowego w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Więc trzeba przyznać, że to jest dynamicznie rozwijający sie rynek. Wszyscy liczą na Euro 2012 – mówi Wojciech Majeran, specjalista od marketingu sportowego.

Nie tylko Polacy wierzą w prawdziwą magię Mistrzostw Europy. Wielką szanse dla naszego kraju dostrzegają także specjaliści z zagranicy. – Euro 2012 to ogromna szansa dla Polski. Polska będzie wtedy na ustach całego świata, bo Euro to wydarzenie, które jest nie tylko szalenie popularne w Europie, ale na całym świecie – stwierdza Kevin Alavy, główny analityk Initiative Sport Future.

Ale nie tylko w Euro sponsorzy powinni widzieć potencjał. W zachodniej Europie już dawno zrozumiano, że promocja przez sport to jedna z najskuteczniejszych reklam. W Polsce marketing sprtowy jeszcze kuleje, ale jedną z imprez która osiągnęła sukces marketingowy na miarę największych sportowych widowisk jest niewątpliwie kolarskie Tour de Pologne.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Organizacja na najwyższym poziomie, jak jest organizacja, to są zawodnicy, jak są dobrzy zawodnicy, to angażują się media, a co za tym idzie także sponsorzy. To są wszystko naczynia połączone – mówi były świetny kolarz, Czesław Lang.

Ilośc pieniędzy, które przeznaczamy na rozrywkę, Euro 2012, poprawa infrastruktury – to wszystko czynniki, które stawiają przed specjalistami marketingu sportowego nowe możliwości. Pytanie tylko czy bez sukcesów sportowych uda się do naszego sportu przyciągnąć naprawde duże pieniądze?

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button