Tabor kolejowy zagrożony
– Jesteśmy zaniepokojeni tego typu pomysłami, nie wyobrażam sobie by część mieszkańców gminy dojeżdżała do pracy w Tarnowskich Górach. To w przyszłości zwiększy bezrobocie w gminie – podkreśla Burmistrz Łaz Maciej Kaczyński.
Władze PKP CARGO deklarują, że pracownicy z zakładu w Łazach nie stracą pracy. Jednak te deklarację dotyczący tylko tego roku.
Zdaniem władz gminy oraz działających związków zawodowych w Zakładzie Taboru Kolejowego w Łazach, rozsądniejsze będzie połączenie zakładów Łazy i Jaworzno. Przemawiają za tym m.in. ich bliskość, obsługa tych samych klientów (Koksownia Przyjaźń, Mittal Stal, Katowicki Holding Węglowy, Huta Zawiercie, Huta Częstochowa, Kopalnia Dolomitów Siewierz). Także sieć połączeń kolejowych przemawia za współpracą Łaz z Jaworznem, a nie z Tarnowskimi Górami.
Zdaniem związków zawodowych połączenie Zakładów Taboru Kolejowego w Łazach i Jaworznie Szczakowej będzie szybsze, sprawniejsze i bardziej przejrzyste w nowej strukturze PKP CARGO.
Jak deklaruje Burmistrz Łaz Maciej Kaczyński, samorząd chce utrzymania miejsc pracy w Zakładzie Taboru Kolejowego w Łazach i zrobi wszystko, by tę sprawę poruszyć u parlamentarzystów oraz decydentów odpowiadających za przyszłość kolei.