Kraj

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

Telefon będzie działał przez pięć dni w tygodniu od godz. 12 do 20. Jego adresatami będą dzieci potrzebujące psychologicznego wsparcia, doświadczające i będące świadkami przemocy, a także znajdujące się w trudnych sytuacjach, które wymagają natychmiastowej interwencji.

Grupa numerów 116 (116 000 – numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 – telefon zaufania dla dzieci, 116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych) – to grupa ogólnoeuropejskich, darmowych linii telefonicznych o charakterze społecznym, przeznaczonych dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomocy lub potrzebują wsparcia. Ich uruchomienie to inicjatywa Komisji Europejskiej.

W dyrektywie z lutego zeszłego roku KE zdecydowała, że w całej UE numery zaczynające się od 116 mają być przeznaczane na “usługi o walorze społecznym”. Zobowiązuje to państwa członkowskie do udostępnienia społeczeństwu „numerów 116″, choć nie zmusza ich do przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług. W zeszłym roku KE zwróciła się do krajów UE o jak najszybsze uruchomienie numeru 116, jednak w większości państw jest on wciąż nieaktywny.

Niedawne badanie w UE wykazało, że tylko kilka państw członkowskich przydzieliło numery linii 116 odpowiednim służbom. Numer 116 000 miał być dostępny najpóźniej do 31 sierpnia 2007, a numer 116 111 – najpóźniej do 29 lutego br. Po upływie tych terminów krajowi operatorzy telekomunikacyjni mogli je aktywować na potrzeby świadczenia usług przez usługodawców jako numery alarmowe i telefony zaufania. Trzeci numer – 116 123 – został zarezerwowany dla telefonu zaufania dla dorosłych.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button