Test ciężki do zdania
W tym roku egzamin odbędzie sie na nowych zasadach. Pedagodzy narzekają, że test pojawił się zbyt późno a pytania są wyjątkowo skomplikowane i niezrozumiałe.
Pojawią sie zagadnienie których nie ma w podstawie programowej oraz że pytania są podchwytliwe a niuanse tak subtelne że uczniowie mogą ich nie zauważyć wzkazują nauczyciele fizyki.
Test z języka polskiego też pozostawia wiele do życzenia. Temat rozprawki jest sformułowany zbyt zawile a uczniowie mają problem z pytaniami z gramatyki – mówi Małgorzata Wojtkowiak – Janasik.
“Ale najbardziej bulwersujące jest to, że nie opublikowano arkusza dla uczniów z dysfunkcjami” – mówi.
W Małopolsce zdenerwowani uczniowie już piszą petycje z prośba o pisanie egzaminu według starych reguł. Pod koniec miesiąca list ma trafić do MEN.
Resort edukacji nie udzielił odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak późno pojawił sie arkusz. Informuje że zadania mozna było znaleźć w informatorze gimnazjalnym z przed roku a arkusz dla uczniów z dysfunkcjami pojawi sie w połowie grudnia.


