Region

TV Metropolii?

O telewizji, która ma informować wszystkich nie słyszał nikt. Jej siedziba ma się rzekomo znajdować w budynku Centrum Kultury Ślaskiej. – Były prowadzone rozmowy na wynajem pomieszczenia biurowego. Oczywiście rozmowy zakończyły się na etapie mojej zgody. No i jak gdyby jest kontynuacja, oczekujemy na zgłoszenie się osoby do podpisania umowy – wyjaśnia Marek Kaleta, dyrektor Centrum Kultury Śląskiej w Św-cach. Tą osobą jest były dyrektor szpitala powiatowego w Świętochłowicach. Piotr Nowak postanowił zmienić narzędzia pracy i założyć własną telewizję internetową. Nie byle jaką, bo metropolitalną. Poparcia tej inicjatywie udzielił prezydent Świętochłowic. – Jeżeli jest do tego potrzebna pomoc, to należy telewizji pomóc, żeby mogła realizować swoje zamierzenia, ale myślę, że ocena działalności tego medium należy do zarządu GZM-u, który jest tutaj jakby organem założycielskim tej telewizji – stwierdza Roman Penkała, rzecznik UM w Świętochłowicach.

Tyle tylko, że GZM czyli Górnośląski Związek Metropolitalny z metropolitalna telewizją nie ma kompletnie nic wspólnego. – Nie jest to telewizja metropolitalna w sensie naszej własności, czy też jakichkolwiek formalnych związków – informuje Krzysztof Krzemiński, rzecznik GZM. Wyposażona w prezydenckie rekomendacje i kojarzona z poważną metropolitalną instytucją telewizja nie próżnuje i wysyła oferty reklamowe do…swiętochłowickich instytucji miejskich. Za 1500 zł miesięcznie telewizja obiecuje informować o działalności MOPS-u. O to jakie kryteria stosuje metropolia.tv przy doborze potencjalnych klientów chcieliśmy zapytać jej właściciela. – Wie Pan co, ale ja mam teraz spotkanie, proszę zadzwonić tak o 15.

Zadzwoniliśmy, ale jego telefon nie odpowiadał. Nowej telewizji nie boi się lokalna konkurencja. – Konkurencją dla mnie ta telewizja nie może być, a każdy ma prawo działać na rynku medialnym – uważa Grzegorz Mika, prezes Śląskiej Telewizji Miejskiej. Związku nowego medium z aktualnymi wydarzeniami metropolii nie widzi Marcin Tutaj – specjalista od wizerunku miast. – Mało materiałów na tej stronie internetowej, to widać, że jest problem z aktualizacją. Dla niego przyszłość Metropolii TV stoi pod znakiem zapytania. – W sferze takiej medialnej trzeba jednak wiarygodność utrzymywać i to przede wszystkim poprzez aktualne materiały, jak i poprzez informacje, które dotyczą naszego przedsięwzięcia.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button