Tychy: Twój projekt do Budżetu Obywatelskiego znalazł się na liście do głosowania? Przekonaj mieszkańców, by na niego głosowali

Twój projekt do Budżetu Obywatelskiego znalazł się na liście do głosowania? To świetnie! To oznacza, że przeszedł weryfikację formalną i merytoryczną i jest możliwy do realizacji. Teraz należy przekonać mieszkańców, by na niego zagłosowali.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
To dzięki ich głosom Twój wniosek ma szansę na realizację. Ale jak zyskać poparcie mieszkańców? Urząd miasta przygotował gotowe plakaty, i wskazówki, jak autorzy projektów mogą je promować. Mają na to czas do 11 września.
GOTOWY PLAKAT
– Plakat jest dostępny w zakładce materiały do pobrania. Pobierz go, wydrukuj, wpisz tytuł swojego projektu oraz krótko go opisz. Przy opisie projektu możesz skorzystać z tekstu, który zamieściliśmy przy Twoim projekcie na stronie z listą projektów do głosowania. Odszukaj swój projekt po kategorii lub po dzielnicy – zachęca Małgorzata Tomaszewska z Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miasta Tychy.
A MOŻE WŁASNY PLAKAT LUB ULOTKA?
Chcesz się wyróżnić? Masz zdolności graficzne? Zaprojektuj swoje własne materiały informacyjne. Może to być plakat, ulotka a nawet broszura. Zainspiruj się kolorami naszego logo i przyciągnij wzrok sąsiadów.
– Wśród haseł, które możesz wykorzystać są te, które będą zachęcać do zagłosowania na Twój pomysł, np.: „Zagłosuj!”, „Bo to Twój wybór!”, „Masz czas do…!”, „Wejdź na stronę razemtychy.pl”. Możesz odwołać się do przestrzeni, której wniosek dotyczy: „Nasze osiedle będzie piękniejsze!”, „Nowy chodnik – większe bezpieczeństwo!” albo do tematu: „Spotkanie, które integruje!”, „Spotkajmy się na festynie!” itp. Na plakatach i ulotkach należy krótko wskazać w jaki sposób i kiedy będzie można wybrać Twój pomysł. Nie ma sensu się rozpisywać. Nie zapomnij dodać #bowtychach. Zanim wydrukujesz swoje materiały daj je w kilku egzemplarzach do przeczytania bliskim – niech Ci doradzą i sprawdzą literówki. Uważaj na żarty i oryginalne pomysły – nie każdy może je zrozumieć – podkreśla Małgorzata Tomaszewska.
CO Z DYSTRYBUCJĄ?
Nie marnuj tuszu i papieru. Przemyśl w ilu miejscach będziesz mógł powiesić plakaty i rozłożyć ulotki i wydrukuj ich tylko tyle ile potrzebujesz. Do pomocy w dystrybucji zachęć swoich znajomych, którzy wierzą w Twój projekt. Pamiętaj, że plakaty możesz ZA ZGODĄ właścicieli obiektów powiesić na osiedlowym sklepie, w gablocie parafialnej lub na klatce schodowej. Jeśli rozdajesz ulotki, rób to w sposób serdeczny. Bądź gotowy do rozmowy Zachęcaj, ale nie bądź nachalny. Po przeprowadzonej kampanii – posprzątaj. Zbierz plakaty oraz niewykorzystane ulotki i wyrzuć je do pojemników na papier.
A MOŻE PRZEZ INTERNET?
Coraz więcej osób, również starszych korzysta z dobrodziejstw nowych mediów. Swój projekt możesz promować również w internecie. Jeśli potrafisz załóż stronę internetową, na której opiszesz swój pomysł. Dobrym rozwiązaniem jest założenie profilu na FB lub chociaż napisanie posta na swoim koncie z prośbą udostępnienie i zalajkowanie. W tym wypadku również dopiszcie #bowtychach. Ułatwi to odszukanie projektów w gąszczu informacji. Można również wysłać do znajomych tyszan maila z informacją kiedy odbędzie się głosowanie i sugestią, że to Twój projekt jest wart ich głosu.
MARKETING SZEPTANY
Najskuteczniejszy jest marketing szeptany. Opowiadaj o swoim pomyśle i zachęcaj innych, by o nim opowiadali. Zdobądź grono ambasadorów, którzy pomogą Ci w jego promocji.
W tym roku każdy mieszkaniec, niezależnie od wieku – ma do dyspozycji 2 głosy – jeden, który odda na projekty ogólnomiejskie dotyczące całego miasta i jeden, na projekty ogólnomiejskie dotyczący określonego rejonu miasta. Głosowanie rozpoczyna się 11 września a zakończy 21 września.
Nie przegapcie żadnej okazji do promocji swojego pomysłu. Powodzenia! – zachęcają urzędnicy.
źr. UM Tychy