Kategorie

Unibet sponsorem tytularnym 1. Ligi

Jestem bardzo zadowolony, że w dobie kryzysu udało nam się pozyskać sponsora dla piłkarskiej 1. ligi. To inwestycja w bezpośrednie zaplecze ekstraklasy. Badania pokazują, że oglądalność meczów w telewizji stale rośnie, a dzięki sponsorowi ten produkt będzie jeszcze lepszy” – powiedział prezes PZPN Grzegorz Lato.

Gdyby nie telewizja (mecze 1. ligi pokazuje TVP Sport – przyp. PAP), nie byłoby sponsora. To wszystko naczynia połączone. Było trochę problemów, na początku sporo rozbieżności między klubami, ale w końcu dotarliśmy do szczęśliwego końca” – powiedział PAP prezes prowadzącej rozgrywki tej klasy Piłkarskiej Ligi Polskiej (PLP) Władysław Szypuła.

Według niego, w pierwszym sezonie obowiązywania kontraktu każdy z 18 klubów pierwszej ligi może liczyć na kwotę 220-250 tys. złotych.

Pieniądze od sponsora będziemy dzielić po równo – każdy klub otrzyma identyczną kwotę, niezależnie od miejsca w tabeli, liczby transmisji telewizyjnych czy tzw. medialności. Propozycja takiego podziału na początku nie zadawalała wszystkich, ale w lidze są zbyt duże dysproporcje pod tym względem między zespołami. Gdyby to uwzględnić, one by się powiększały, a nie o to chodzi” – wyjaśnił.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Jak dodał, jako ostatni z klubów na zawarcie umowy swoją zgodę wyraził Znicz Pruszków.

Ta klasa rozgrywkowa była dotąd bardzo zaniedbana marketingowo, a ma duży potencjał, gdyż zainteresowanie kibiców rośnie” – powiedziała dyrektor marketingu na region Europy Środkowo-Wschodniej firmy Unibet Katarzyna Davies.

Od najbliższej kolejki ligowej oficjalna nazwa rozgrywek to “Unibet 1. liga”. “Mamy pół roku na dostosowanie się do wymogów umowy. Na stadioniach pojawią się banery, na koszulkach nazwa oraz logo sponsora” – zakończył Szypuła.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button