Utrudnienia na drodze

Droga S-86 to – obok autostrady A-4 i Drogowej Trasy Średnicowej – jedna z kluczowych arterii regionu. Ta ekspresowa trasa z co najmniej trzema pasami ruchu w każdą stronę łączy miasta Zagłębia Dąbrowskiego ze stolicą Górnego Śląska; jest także głównym korytarzem łączącym Katowice z lotniskiem w Pyrzowicach oraz ze środkową i północną Polską – prowadząc do DK-1, która omija aglomerację.

Jak poinformowała w czwartek Dorota Marzyńska z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na ten rok zaplanowano ostatni etap trwającej od 1999 r. modernizacji trasy. W ub.r. kierowcy stali tam w długich korkach podczas prac na jezdni do Sosnowca. W tym roku prace będą prowadzone na drugiej jezdni – na większą skalę.

Ubiegłoroczny remont nitki z Katowic do Sosnowca pochłonął 10 mln zł, tegoroczne prace będą kosztować 27,7 mln zł. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia głównego ciągu drogi i wszystkich łącznic, m.in. wraz z wyrównaniem jej poziomu, umocnieniem części skarp oraz odtworzeniem barier energochłonnych.

Marzyńska zapewniła, że wszystkie prace będą odbywały się z zapewnieniem ruchu po co najmniej dwóch pasach w każdą stronę. Częściowo w kierunku Katowic będzie można przejechać fragmentami remontowanej jezdni, w innych miejscach ruch będzie przenoszony na jezdnię w stronę Sosnowca, w tych miejscach samochody będą jeździć nią w obu kierunkach.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Prace na zbudowanym w latach 1978-1986, liczącym 6,8 km odcinku S- 86 między Sosnowcem a Katowicami rozpoczęto w latach 1999-2001 – od remontów wiaduktów Hallera i Miedziana za 13 mln zł. W latach 2005-2007 za prawie 38 mln zł odnowiono wiadukty i mosty Brynica, Ikea i Katowice PKP. W ub.r. wymieniono nawierzchnię jezdni w stronę Sosnowca.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button