Region

Utrudnienia w kursowaniu pociągów

Z powodu ataku zimy wiele pociągów nie wyjechało na tory. W całej Polsce odwołano 60 pociągów regionalnych i cztery pociągi Intercity. Dyrekcja Polskich Kolei Państwowych poinformowała na konferencji prasowej w Warszawie, że nad usuwaniem awarii pociągów pracuje specjalny sztab. PKP przygotowały na dzisiaj 50 dodatkowych lokomotyw, pracuje niespełna 30 lokomotyw przecierających szlaki.

Przyczyną opóźnień są oblodzenia trakcji kolejowych, przede wszystkim w okolicach Krakowa, a także ruch jednotorowy i użycie wolniejszych lokomotyw spalinowych. Trudna sytuacja jest na trasie Częstochowa-Zawiercie. Tam oprócz lodu, ruch utrudniają opadające na trakcje pod ciężarem śniegu drzewa.

Linia Katowice – Kluczbork – Wrocław została już udrożniona dla lokomotyw elektrycznych. Intensywne opady śniegu i oblodzenia mogą zakłócić dziś podróż w okolicach Częstochowy, Opola, Poznania i Wrocławia.

Na konferencji prasowej dyrekcja PKP poinformowała, że pracownicy pociągów, które z powodu awarii utknęły na trasie, zapewniają podróżnym ciepłe napoje.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Polskie Koleje Państwowe poinformowały, że nie mają obowiązku zwracania pieniędzy za niewykorzystane bilety w sytuacji gwałtownych opadów śniegu. Członkowie zarządu PKP przekonywali jednak, że koleje państwowe dbają o pasażerów i zapewniają im między innymi gorące napoje. Dodatkowo pasażerowie na dworcach i w opóźnionych pociągach w Katowicach, Częstochowie i Krakowie będą częstowani bezpłatnymi posiłkami. Zostanie wydanych ich około 10 tysięcy.

Jak powiedział członek zarządu PKP Intercity Marek Nitkowski, spółka nie ma obowiązku wypłacać odszkodowań w sytuacjach pogodowych, których nie dało się uniknąć. Dodatkowo pasażerowie na dworcach i w opóźnionych pociągach w Katowicach, Częstochowie i Krakowie będą częstowani bezpłatnymi posiłkami. Zostanie wydanych ok. 10 tys. posiłków.

PKP uruchomiły całodobowy infolinię. Pod numerem (0-22) 47 32 246 pasażerowie dowiedzą się o bieżących utrudnieniach.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button