Kraj

Wybory jednak bez płatnych spotów?

Już wcześniej posłowie zdecydowali, że podczas tej kampanii nie pojawią się billboardy, bo nowy kodeks wyborczy zabrania zamieszczania płatnych ogłoszeń większych niż 2 metry kwadratowe. Zakaz płatnych reklam w mediach zawiera projekt Klubu Polska Jest Najważniejsza skierowany w środę do Sejmu. Jak dowiedziała się “Rzeczpospolita”, Platforma chce go w ekspresowym tempie uchwalić. PO już raz chciała zakazać partiom emisji płatnych spotów, ale projekt zakładający taki zapis utknął w Sejmie, bo wiele jego zapisów nie podobało się PSL i opozycji.

Z informacji “Rzeczpospolitej” wynika, że marszałek Sejmu zamierza wprowadzić projekt pod najbliższe obrady Sejmu w najbliższym tygodniu. Ale czasu na uchwalenie przepisu jest niewiele. Aby obowiązywał już podczas jesiennych wyborów, ustawa musi zostać przegłosowana do 7 lutego. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego mówi bowiem, że przepisy wyborcze można zmieniać nie później niż pół roku przed dniem ogłoszenia wyborów. Prezydent ma ogłosić je najpóźniej w sierpniu. Dlatego PO chce podczas jednego posiedzenia Sejmu rozpocząć prace nad projektem i uchwalić go – twierdzi “Rzeczpospolita”.

Projekt krytykują PiS, SLD i PSL. Jednak z arytmetyki wynika, że PO razem z PJN i posłami niezrzeszonymi jest w stanie uchwalić zakaz. W podobny sposób w Sejmie uchwalono już w ubiegłym roku obcięcie subwencji dla partii. Jeśli zakaz wejdzie w życie, partie będą zamieszczać spoty wyborcze tylko w bezpłatnym pasmie reklamowym w mediach publicznych. Więcej na ten temat – w “Rzeczpospolitej”.

Ciąg dalszy artykułu poniżej
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button