Region

Wyniki sprawdzianu szóstoklasistów: Bielsko-Biała i Tychy najlepsze w regionie

Do egzaminu zostało zgłoszonych 43 302 uczniów z 1192 szkół województwa śląskiego. Przystąpiło do niego 42 892 szóstoklasistów z 1188 szkół, w tym 20 838 dziewcząt (48,6 proc. zdających) i 22 054 chłopców (51,4 proc. zdających). Uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją) było 2655. Ze sprawdzianu zwolnionych zostało ze względów zdrowotnych lub losowych 80 uczniów, którym wyznaczono dodatkowy termin 8 czerwca.

Zestaw zadań egzaminacyjnych składał się z 25 zadań, w tym z 20 zamkniętych i 5 otwartych. Maksymalna liczba punktów, którą uczeń mógł uzyskać za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań, wynosiła 40, w tym 20 punktów za zadania wielokrotnego wyboru punktowane w skali 0–1.

Dla tegorocznych szóstoklasistów standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych okazał się umiarkowanie trudny. Co najmniej połowa uczniów (21 816 zdających – 51,93 proc.) zdobyła 25 i więcej punktów ze sprawdzianu. Maksymalny wynik osiągnęło 133 (0,32 proc.) uczniów, natomiast minimalny – 3 osoby (0,01proc.).

Dla uczniów województwa śląskiego umiejętności z zakresu czytania okazały się łatwe, natomiast z pozostałych obszarów – umiarkowanie trudne. Za rozwiązanie zadań sprawdzających opanowanie umiejętności z zakresu czytania zdający mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Najczęściej uzyskiwany wynik to 9.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

W zakresie umiejętności pisania zdający mógł dostać maksymalnie 10 punktów. Najczęściej zdobywany wynik to 6. Co najmniej połowa uczniów (25 814 piszących – 61,45 proc.) uzyskała wynik powyżej 5 punktów. Maksymalny wynik otrzymało 2272 (5,41 proc.) uczniów, natomiast minimalny – 1740 (4,14 proc.).

Za rozwiązanie zadań sprawdzających opanowanie umiejętności z zakresu rozumowania zdający mógł otrzymać maksymalnie 8 punktów. Tyle samo wynosił najczęściej uzyskiwany przez ogół wynik. W przypadku tego obszaru sprawdzane umiejętności okazały się umiarkowanie trudne. Co najmniej połowa zdających (25 001 osób – 59,51 proc.) otrzymała 5 i więcej punktów. Maksymalny wynik uzyskało 9586 (22,82 proc.) uczniów. 0 punktów otrzymało 703 (1,67 proc.) zdających.

Za rozwiązanie zadań sprawdzających opanowanie umiejętności z zakresu korzystania z informacji uczniowie mogli otrzymać maksymalnie 4 punkty. Najczęściej uzyskiwali 3. Co najmniej połowa zdających (32 139 piszących – 76,50 proc.) otrzymała za ten obszar 2 i więcej punktów. Najwyższy wynik w tym obszarze uzyskało 7906 (18,82 proc.) uczniów, natomiast najniższy- 2863 (6,81 proc) zdających.

W zakresie wykorzystywania wiedzy w praktyce zdający mogli zdobyć maksymalnie 8 punktów. Najczęściej uzyskiwany wynik to 2. Co najmniej połowa zdających (23 771 uczniów – 56,58 proc.) otrzymała za ten obszar 4 i więcej punktów. Maksymalny wynik osiągnęło 4987 (11,87 proc.) uczniów, natomiast 0 punktów – 1693 (4,03 proc.).

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button