Region

Zawieszone loty Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

LPR poinformowało, że kłopoty z paliwem mogą być wynikiem niskich temperatur. Ekspert lotniczy, Cezary Orzech wyklucza jednak taką możliwość. “Paliwo lotnicze nie jest wrażliwe na niskie temperatury bo śmigłowce latają nawet przy – 50 stopniach Celsjusza”– powiedział. Zdaniem eksperta partia komponentu dodanego do paliwa mogła być wadliwa, na przykład zanieczyszczona wodą. Woda w paliwie może spowodować wytrącanie się bryłek lodu, które źle wpływają na pracę silnika. Dlatego przed każdym lotem paliwo jest sprawdzane właśnie pod katem tego czy nie zawiera wody. Cezary Orzech podkreśla, że w przypadku stwierdzenia, że w paliwie występują komponenty powodujące wytrącanie się bryłek lodu lub jego mętnienie konieczna jest wymiana paliwa.

Próbki paliwa ze zbiorników we wszystkich 17 bazach zostały już pobrane i przekazane do analizy. Pierwsze wyniki badań mają być znane jeszcze dzisiaj.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button