Zobacz, jak prezentują się nowe pociągi Kolei Śląskich
Zakres prac modernizacyjnych EN57 obejmuje m.in. układ rozruchu, sterowania napędem i hamowania (silniki asynchroniczne), zestawy kołowe, wózki i mechanizmy podwozia. Pasażerowie nie powinni narzekać na wygodę jazdy oraz bogaty asortyment wyposażenia samego pojazdu, w skład którego wejdą stojaki na rowery, monitoring, system zliczania pasażerów, a także kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz urządzenia umożliwiające im wsiadanie do pociągu.
„Liczymy na to, że te pociągi, choć zmodernizowane, zapewnią naszym podróżnym standard porównywalny z tym, który znają już z Elfów i Flirtów.” – mówi Marek Worach, prezes Kolei Śląskich. Pierwszego z pięciu zmodernizowanych EN57 możecie zacząć wypatrywać na peronach już pod koniec przyszłego miesiąca. Pozostałe pojawią się kolejno w granicach stycznia, lutego i marca 2012 roku.
Warto nadmienić również, iż po zrealizowaniu zamówienia tabor samorządowego przewoźnika będzie składał się z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76 (Elf), trzech ezt EN75 (Flirt), pięciu zmodernizowanych EN57, dwóch dzierżawionych lokomotyw elektrycznych oraz dziesięciu dzierżawionych wagonów przedziałowych.