Region

Zrujnowany wiadukt w Mysłowicach

Zegarki pasażerów nie chcą zwalniać, tak jak pociągi zwalniają przed wjazdem na stację w Mysłowicach. A to spory problem dla większości podróżnych. Martyna Ochojska przez kilka dni postanowiła odpocząć w górach. – Przesiadam się w Krakowie na drugi środek transportu, więc jeżeli się spóźnię, trzeba będzie opóźnić wyjazd. A tu punktualny pociąg to jak wygrana na loterii. Normalnie pomiędzy Katowicami, a Mysłowicami powinny jeździć szybko. Teraz nie dość, że jadą wolniej, to jeszcze się zatrzymują. Przejechać po mysłowickim wiadukcie mogą tylko jednym torem. – To jest nieprzyjemne dla każdego, bo nie wiadomo co się dzieje – mówi pasażer.

Dzieje się wiele, głównie tam, gdzie nie widać. Bo most odkąd powstał, czyli od 1903 roku, gruntownego remontu nie doświadczył. W efekcie tych zaniedbań podpory nie wytrzymują zbyt dużego obciążenia. Przechylają się, a kiedyś mogą runąć. – Został na nim ograniczony ruch kolejowy z tego powodu i w najbliższym czasie będzie musiał zostać przynajmniej w części rozebrany – informuje Janusz Michalik, Zakład Linii Kolejowych w Katowicach. Szef śląskiego oddziału PLK, Karol Trzoński chce by centrala spółki wpisała remont na listę najpilniejszych inwestycji. Liczy też, że w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, swoje wcale nie małe trzy grosze dorzuci miasto. – Zajęcie pasa drogi, to jest bardzo ważna rzecz. Po prostu podraża koszty inwestycyjne.

Podstawowe naprawy kosztować będą 2,5 mln złotych. Kompleksowy remont nawet cztery razy więcej. Miejscy urzędnicy deklarują, że pochylą się nad problemem, gdy dostaną czytelny sygnał, że remont się rozpoczyna. – Jak wpłynie pismo będziemy się zastanawiać co z tym fantem zrobić. Jak ten problem rozwiązać – oznajmia Katarzyna Szymańska, Urząd Miasta w Mysłowicach.

I chyba trzeba zrobić to bardzo szybko, bo gdy wiadukt runie, problem będzie o wiele większy niż kilkunastominutowe opóźnienie.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

 

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button